ANNIEBO

(Gott) Nytt år

Kategori: Allmänt

Det är med blandade känslor jag skriver det..
Självklart hoppas jag på och tror att det här året 2010 kommer att vara en gnutta bättre än 2009, men samtidigt är det vårt första år Utan Storasyster. Ett helt nytt år som hon aldrig hann uppleva.
Början på vårt nya, tomma och tunga liv. Den här sorgen som vi går igenom kommer vi aldrig att komma Över, vi ska leva med den. Den kommer att bli lättare att bära med sig vart efter tider går, men vi kommer aldrig att komma över den. Hur skulle man kunna göra det? Komma över en sorg och en längtan efter sitt barn...

Med åren lär man sig nog att hantera den och allt som hänt och lär sig att leva med det, men det tar nog sin tid.

Vissa dagar är tyngre än tunga, men det finns oxå dagar som går bättre ibland tom bra.
Vi har flyttat hem från stugan (sambon har börjat jobba igen) och jag gillar inte att vara hemma. Tungt med alla minnen och jag mår mest dåligt här. Tar mig inte för att göra något alls hemma, men om jag har något att se fram emot så jag måste upp går oftas dagarna bättre. Som idag tex. Har hunnit vara både på Coop och på Maxi och handlat med barnen för ikväll ska vi bjuda våra föräldrar på middag och att steka upp blodpudding eller fiskpinnar var inte den middag vi hade tänkt oss...
Känner att idag har jag hur mycket energi som helst och det finns massor med saker jag skulle vilja hinna med.
Fixa inför middagen
Rensa garderober
Riva, klippa och klistra till min inspirationspärm
Städa bort julen
Storstäda toaletter
Ta en promenad
Inreda vinden
Städa och rensa i hallen
MM MM MM MM

Dessa dagar som är bra vill jag hinna allt, för man vet aldrig när de kommer igen, mest troligt inte imorgon.

Kram på er alla som fortfarande tittar in

Kommentarer

  • Lotta/grannen säger:

    Sitter hemma och skriver/pluggar idag, tänkte att jg skulle titta in på din sida.



    Kaffet/prommis finns, när du vill:) och kramen finns alltid här:)

    2010-01-05 | 12:10:23
  • Anette säger:

    Jaa.... så konstigt det känns. Men nu ska vi försöka hjälpas åt så att ni kan känna att det ändå, på något vis, kan bli ett "bra" år! Ni har många omkring er som vill er väl!!



    Hoppas ni har en trevlig kväll ikväll:-)

    2010-01-05 | 19:05:41
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Marre säger:

    Skickar massor av kramar till dig.

    Din lista verkar ganska lång för att hinnas med på en dag och då tänker jag i första hand på att Inreda vinden..... Men vi ställer upp när det är dax. En del i vår familj är rätt så bra på hammare och spik..... Var rädd om dig!

    2010-01-05 | 19:17:09
  • Marlene säger:

    Roligt att se ett inlägg igen, jag har väntat på det. Förstår att det mesta känns konstigt inför 2010, förstå året utan Storasyster. Men också första året på ert nya liv som är annorlunda och hur det än är så vill jag önska er ett gott nytt år! Jag tänker på er varje dag, kram

    2010-01-05 | 21:23:22
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Linda säger:

    Ja, listan var ju inte speciellt kort, men jag förstår att det känns som om man vill göra precis ALLT när det kommer en "bättre" dag. Hoppas att ni får ett bra år trots saknaden efter Storasyster.

    Kramar

    2010-01-05 | 23:26:34
  • Anonym säger:

    Hejsan bruden!

    Saknat dina inlägg och funderat på hur det är. Förstår att det känns konstigt utan S. Tittade på julkortet vi fick igår och reagerade än en gång på just det att det fattas ett namn, det känns underligt.

    Tänker på er varje dag. Vi runt omkring er får se till att ni har saker att se fram emot, så ska du se att det blir fler och fler okejdagar:).

    Kramar om dig/Isabel

    2010-01-06 | 09:47:43
  • Anonym säger:

    Hej! Vill bara sända en liten hälsning till er,att vi tänker på er varje dag, jag tittar in hit varje morgon,just nu så sitter både jag och Göran o läser, tårarna rinner på oss, Vi önskar er ett Gott Nytt År.KRAMAR FRÅN OSS I BJENBERG.

    2010-01-06 | 15:03:40
  • Anna säger:

    Jag förstår att det är blandade känslor med ett nytt år. Jag tänker fortfarande på er och hoppas att ni haft en skön trettonhelg. Sköt om er och fortsätt att ta dagen som den kommer. Varma kramar från Anna

    2010-01-06 | 17:14:57
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Anna säger:

    Tycker om när du skriver för då slipper jag vara orolig. Sen tycker jag om din blogg. Det är härligt att läsa att det finns dagar då du är fylld av energi och underbart att du har så mycket du vill göra. Något jag hört är att, om man är ledsen och mår dåligt och har en bra dag, ska man använda den till att vila och samla på sig kraft. Det är på dom dagarna vilan verkligen fyller funktion. De dagar man deppar och inte orkar stiga upp ur sängen "gills" inte vilan. Fast när ska man då orka göra de saker man tycker är roligt?? Och visst ska du passa på att göra roliga och kreativa saker när du orkar. Vill bara säga att det är helt ok, till och med bra, att vila de dagar du är fylld av kraft och energi. Önskar en fin start på det nya året med Storasyster alltid närvarande i dina tankar utan allt för mycket sorg.

    Kram.

    2010-01-06 | 21:04:38
    Bloggadress: http://annasanatomi.blogspot.com
  • Therese säger:

    Hej vännen!

    Å vad skönt att du skrivit igen så vi får veta hur ni har det. Ta vara på dina "bra" dagar men lagom är ju bäst. Det var en mastig lista du hade :)

    Kramar på er.

    /Therese

    2010-01-07 | 20:10:43
  • Karin säger:

    Hej vännen! Nu dröjer det inte så länge tills vi ses. Jag ser fram mot att träffa er alla. Jag förstår att det är tungt att börja leva ett nytt liv, på utsidan väldigt likt det gamla, men i verkligheten så oerhört förändrat.

    Vad kan man göra annat än "härda"; vara här och nu, i sorgen och vanmakten och även i glädjen och energin.

    Vi hörs snart/ Kramar till er alla

    2010-01-07 | 21:36:05
  • tina säger:

    Tack för dina gulliga ord hos mej!

    Skönt att du har dagar som du kan känna energi i och göra något bra med.Kikar in här då och då och blir glad när jag ser att du skrivit. Skickar kramar och fortsätter läsa din sida och hoppas ni kan leva ett gott och lyckligt liv med Storasyster varmt närvarande i minnen och tankar.Svårt att uttrycka sej när man inte har varit med om det oerhört sorgliga ni har......

    Stor kram!!!!



    tina

    2010-01-08 | 11:23:20
    Bloggadress: http://tinaminastina.blogg.se/
  • Olafjenny säger:

    Keep up these useful pieces.

    2011-03-30 | 08:40:47
    Bloggadress: http://olafjenny.blogstie.com

Kommentera inlägget här: