ANNIEBO

2009- med egna ord

Kategori: Allmänt

Lite senare än sist, men jag tänker summera 2009

Januari 
Vi får veta att Storasyster inte kommer att vara klar med sin behandling förrän tidigast i mars
Jag ojjar mig över det kaos som råder i vår hall
Badrumsfix med nya kranar både i dusch och handfat
Hallen nere målas och tapetseras och blir mycket snyggare


Februari
Ett oväder utan dess like drog in över oss, kaos på gatorna och mängder med snö
Mellanbror var jättesjuk i några veckor
Vår trapp blev vit och svart istället för den furugula förg den hade innan
Jag och grannen målade och budgetrenoverade kvartersgården

Mars
Storasysters rum genomgår en förvandling, från barn till mer tonårsaktigt som passar henne bättre
Småpysslar i Lillasysters rum
Storasyster fyller 7 år. Dagen och veckan tillbringar vi på B3 med den SISTA cytten !!

April
Storasysters rum blir klart
Jag och grannen åker till Sundsvall på shopping
Våren kommer på riktigt
Vi får tillgång till vår stuga

Maj
I början av maj får vi veta att knölen på Storasysters hals har vuxit igen, men ingen vet om det beror på att den lever än eller om det är ärrvävnad.. Biopsi tas
Jag gjuter i betong för första gången
Lillasyster bryter handleden
Islutet av maj får vi veta att tumören inte lever, men de ska ta en till biopsi för att vara helt säkra..
Familjen igelkott flyttar in under vår trappa
Mellanbror får en 4hjuling
Storasyster får sin efterlängtade studsmatta

Juni
Projekt köksbord & stolar startade
Planerade för en semester i Örebro, bara jag och Sambon
Storasyster blir dålig  och vi får veta svaret på den andra biopsin, Tumören finns kvar och växer. Börjar om med behandlingar igen

Juli
Jag blir ägare av en bärbar dator
Bor mer eller mindre i stugan eller på sjukhus

Augusti
Lillasyster fyller 4
Vi åker till Astrid Lindgrens Värld som Storasyster önskat på " Min stora dag"
Storasyster börjar 1an
En ny rtg görs på tumören och om det visar sig att den har vuxit så avslutas all behandling
Oro oro oro

September
Tumören har inte vuxit och beh fortsätter
Sambon påbörjar målningen av köksmöblerna, men kyla och höst försvårar
Svärfar tar över och målar klart möblerna 
Mellanbror fyller 5
Storasyster blir sämre
En biopsi tas samt en Mr

Oktober
Den första oktober får vi veta att tumören växer och all beh avslutas
Flyttar in på Barn avd.
Många tårar men oxå många mysiga stunder
Den 30 slutar Storasysters hjärta slå

November
Sorg och smärta
Begravning

December
Flyttar till stugan
Försöker få julstämning för barnens skull
" Firar " jul och nyår


2009 har tagit hem priset som mitt sämsta och tyngsta år hittills.
Jag förväntar mig inget av 2010, men det kan banne mig inte bli sämre.

Kommentarer

  • Anna säger:

    En fin summering av ert sorgliga år. Jag tror att du har helt rätt i att det inte kan bli sämre under 2010. Mina tankar har ni fortfarande alla dagar. Sköt om er! Kramar från Anna

    2010-01-12 | 15:13:32
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Marlene säger:

    Håller med. 2010 kan bara bli bättre! Kram

    2010-01-12 | 20:05:58
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Anonym säger:

    ÅÅÅÅÅÅÅÅ Annerli, Vilket år,Sitter här och läser och tårarna bara rinner, Håller med dej,de kan banne mej inte bli sämre. Kramar från oss i Bjenberg

    2010-01-13 | 12:02:32

Kommentera inlägget här: