ANNIEBO

Väggmålning

Kategori: Lillasyster

Igår kväll och idag har Sambon jobbat med Lillasysters väggmålning som hon väntat på.
Jag är mäkta imponerad av hans talang att måla och önskar att jag oxå hade den gåvan, men å andra sidan så behöver jag ju inte den när jag har Sambon ;)











Lillasyster är nöjd och stolt och har spenderat mer tid i sitt rum de senaste 2 dagarna än vad hon gjort, ever, förut.
Det är ett bra tecken tycker jag.

En nackdel med att vi fixade om i hennes rum är att sänglampan ovanför sängen pajjade när den låg och väntade på att få bli uppsatt igen och det upptäckte inte jag förrän jag satt upp den, så ett lampinköp kommer det att bli inom kort, men det är, som så mycket annat, ett kärt besvär...

Kommentarer

  • Jenny säger:

    HJÄLP!! Hon är då en våglig tös som vågar ha en sån där målning på väggen, hihi! :-D Vilken konstnär han är mannen :-D

    2010-02-07 | 19:58:02
    Bloggadress: http://trulle83.blogg.se/
  • Ingmari säger:

    Hemsk-heter! Snygg målning, men hur gått sover man med en sådan på väggen? Det skulle vara lillasyster i så fall som klarar det!

    Kramar till Er alla!

    2010-02-07 | 20:45:21
  • Annelie säger:

    Lillasysyter sover gott, godare än gott faktiskt...

    2010-02-07 | 21:01:00
    Bloggadress: http://anniebo.blogg.se/
  • Isabel säger:

    Vill å ha en sån där, gnydde min sambo när jag visade målnigen! Otrooooligt snygg! Ni gör så fantastiskt fint. Ha de bäst kramar till er alla

    Robert och Isabel

    2010-02-07 | 21:11:05
    Bloggadress: http://isabel-lemon.blogspot.com
  • Marlene säger:

    Och jag som var så nöjd att jag äntligen har sett alla nyfixerier live! Men det varade ju inte länge... Jag måste nog snart komma o hälsa på igen =) Det var hur som hellst supercollt och han verkligen duktig på att måla, mycket imponerande! Kan tänka mig att lillastyster är mäkta stolt!



    Kram!

    2010-02-08 | 08:33:08
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Marre säger:

    Vi som sett den live kan intyga att den är helt grym!! Fantastiskt att han gjort den på fri hand. Dottern säger att hon oxå vill ha en men jag är tveksam till att hon skulle sova gott sen. Men hon kommer nog att minnas Olovs erbjudande framöver. Det första hon frågade om idag var om det var torsdag.... besvikelsen var stor då hon insåg att det bara var måndag. Hon ser verkligen fram emot torsdagen. //Kram

    2010-02-08 | 09:41:52
  • Torbjörn Öhman säger:

    Exakt hur snyggt som helst! Lillbrorsan fick tydligen all talang på den konstnärliga fronten. Själv avstannade mina ritkunskaper vid huvud-foting stadiet...

    Måste komma förbi och inspektera.

    Många kramar från Skötgränd!



    2010-02-08 | 13:56:47
  • mo säger:

    Oj vilken talang...väldigt läcker, och hur tuff är inte Ebba som vågar sova under den ;) Tycker ju oxå om att måla men inte på fri hand, utan får ha lite fuskhjälp...



    Ha en fin kväll, kramar

    2010-02-08 | 16:50:01
    Bloggadress: http://medaljongen.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Det må jag säga - det var ingen messkalle det där inte! Jättekul! Hela rummet är så fint och jag förstår att E gillar att vara í sitt Jockjum! Jag har ju sett några alster av konstnären tidigare och är inte så förvånad. Hur ställer sig målaren till en solnedgång med älg i fokus? Har ni packat upp alla paket nu? Jag har glömt att fråga om du handlade några tyger på IKEA....

    Kram Karin

    2010-02-08 | 18:54:13
  • Anna säger:

    WOW!

    2010-02-09 | 19:50:58
    Bloggadress: http://annasanatomi.blogspot.com
  • Anette säger:

    Nice. Dottern såg den idag och "vill också ha ett sånt" Kanske kan vi gulla lite med konstnären?

    2010-02-10 | 09:55:26
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: