ANNIEBO

Morgonsvammel

Kategori: cancer

Hjälp vad jag sover dåligt nu för tiden. inatt har jag varit vaken mellan 23 och 02.30 och jag bara ligger där och är inte ens trött. Jag som annars behöver minst 8 timmar sömn / natt.
Vad är det som händer?? Det är inte heller fösrta natten jag beter mig så här utan det har pågått i 3 veckor.

Den här veckan som snart är slut har jag och Storasyster varit i Uppsala. Nu har vi avancerat och bor inte längre på Hotell utan nu får vi bo i en av Barncancerföreningens lägenheter som ligger centralt och är hur fin som helst. Allt finns i den och vilken skillnad att bo i en 2:a istället för i ett litet hotellrum. Men den största fördelen är nog känslan av frihet som det innebär. Det känns riktigt lyxigt att få äta hemmalagad mat istället för att äta ute varje dag, lunch & middag. Kan vara skoj ibland, men man tröttnar snart.
Ska ta lite kort i veckan, kameran har inte varit med ner de senaste 4 veckorna.

Imorgon åker vi ner för sista v strålning. 7 veckor har vi tillbringat i Uppsala när det är klart och jag måste säga att trots omständigheterna så har jag verkligen trivts bra där.
Imorgon följer även Mellanbror och Lillasyster med, så veckan är planerad in i minsta detalj. Bad, bio, besök och stockholmsvisit ska hinnas med på 3 dagar. Måndag och fredag räknar vi som resedagar och då brukar det inte bli annat än strålning och lekterapi som hinns med...



Måste bara visa er den här underbara parken som vi går igenom så gott som dagligen. Botaniska trädgården , den ligger alldeles bredvid huset där Storasyster strålas och är en underbar genväg till Ackis. Den var vacker i Augusti när jag såg den första gången, men det är såå mycket vackrare nu när hösten har svept in och färgat allt rött gult och orange...

Färdig svammlat för nu.
Kaffet väntar.

Kommentarer

  • Annah säger:

    Ja, det måste vara helt underbart att få rå om sig själv och varandra i en lägenhet istället för hotellrum. Så mycket mer frihet.

    Fantastisk trädgård! Den skulle man ha besökt någon gång!

    Må så gott och ta hand om er!

    Kram Annah

    2008-09-28 | 08:37:23
    Bloggadress: http://ljuvligahem.blogg.se/
  • Jenny säger:

    Ja, visst är det fint här i Uppsala! Synd bara att era besök här är av det slag de är. Hoppas så innerligt att det går bra för storsyster och hennes behandling!! Vi bor ju utanför Uppsala men är in och handlar eller bara vandrar i stadsparken och besöker lekparken där titt som tätt. Sist jag var där träffade jag för övrigt en parallklasskompis från högstadiet. Världen är liten! Kram Jenny

    2008-09-28 | 22:44:12
    Bloggadress: http://jennyshem.blogg.se/

Kommentera inlägget här: