ANNIEBO

Besök på Akuten

Kategori: Allmänt

Onsdag...
Barnen har varit på dagis... jag har hunnit ta en jätteskön promenad, solen strålade och värmde som den bara kan göra på våren.
Hämtade på dagis och var i lekparken med de två yngsta sedan, plötsligt viker sig Mellanbror dubbel och har jätteont i magen och kan varken gå eller stå upprätt.
Bär hem honom får rådet att åka direkt till akuten med honom då det låter som en blintarm.
Han har fortfarande ont när vi kommer till Akuten och kan inte sätta sig på britsen han ligger på , men när doktorn kommer in och vill undersöka honom blir han på nått mirakulöst sätt helt botad från det onda och sen får vi åka hem.
Om det bar att doktorn pratade med honom om Blixten och berömde honom när han undersökte eller om han bara hade " magi", det förtäller inte historien, men nu är det iallafall full gas på honom.

Skönt.

Hinner bara hem så ringer Storasyster från sin kompis I och säger att hon kräkts där men mår inte illa. Kommer iallafall hem och är precis som vanligt. Inte en tillstymmelse till sjukdom.
Men det är väl så att en " olycka" sällan kommer ensam, eller ?!

Tackar ödmjukast nej till allt som heter magsjuka. Det är inte välkommet i detta huset.

Hoppas att Ni mår bra och att vi inte smittat I`s familj med nått otrevligt, men just nu kan jag inte tänka mig det...
Den som lever får se.

Kramiz.

 ( Imorgon är första dagen på mitt nya jobb..... HUUUU )

Kommentarer

  • Marlene säger:

    Hallå, kan du inte berätta mer om ditt nya jobb? Var är det? Har försökt läsa mig till det i bloggen men hittar inte nåt... Kanske skummade jag för snabbt.

    2008-03-06 | 08:15:08
    Bloggadress: http://www.majjo.blogg.se
  • Linda P säger:

    Tjenixen! Tackar så mycket för gratulationerna på min förlovningsdag. Jag har varit iväg så jag har inte kunnat svara tidigare. Ha det bra! kram Linda

    2008-03-06 | 09:56:30
    Bloggadress: http://livinglikelinda.blogg.se
  • pia säger:

    Låter som den magsjukan som går har i trakterna...man är "bara" tvärsjuk, kräks eller bajjar, endel har haft superont i magen bara...akta er;)huvva hoppas ni slipper drabbas mer, bläää...
    kram

    2008-03-06 | 12:01:20
    Bloggadress: http://baramittlillahem.blogg.se

Kommentera inlägget här: