ANNIEBO

2:a advent

Kategori: Jul

image70

Nu är det verkligen andra advent...jag var lite julseriös idag och kokade risgrynsgröt, eller tomtegröt till lunch idag. Det händer max 2 ggr / år att jag gör det så det blev riktigt uppskattat av barnen. Dock lyckades jag gå ifrån spisen precis när det började koka så jag blev tvungen att skura den oxå. Och när jag endå var i farten så städade jag ur kylen oxå och det var då inte igår jag torkade den , det såg jag då.

När min sambo kom hem från jobbet idag hade han köpt  till mig. Vilken överraskning...men jag har en liten grej till han ikväll när han kommer hem, så han blir inte lottlös heller.

Jag och Storasyster var och handlade lite idag, och då fick jag så dåligt samvete när hon sa " Mamma, varför sätter vi inte ut mat till fåglarna nu när det är så kallt ute? " Samvetet gjorde att jag självklart blev tvungen att köpa lite mat till de stackarna, så NU är de välkommna hit både på frukost, lunch och middag...

Nu ska jag förbereda lite inför kvällen.
Ha en god kväll

Kramiz 

Kommentarer

  • Ingmari säger:

    Grattis på sjuårs-förlovningsdagen! Var rädda om varandra och era underbara barn.

    2007-12-09 | 20:31:14

Kommentera inlägget här: