ANNIEBO

December

Kategori: Jul

Visst ser man i barnens ögon och i deras humör att det är årets mest speciella och mest spännande månad som har kommit...Men för mig känns det bara tungt och tomt.
Försökte ta fram lite adventssaker i söndags, men det slutade med att jag satt med Mellanbror på golvet och grät pch saknade Storasyster.
Den här julen kommer inte att bli en vanlig jul.

Tog mig iväg på stan i måndags, då det var en bätre dag, och köpte klart julklappar till barnen. Alltid något...

I tisdags kändes det som att det kanske var en OK dag så jag traskade upp på vinden och skulle ta ner hyacintvasen och adventsljusstaken, men tydligen har dessa försvunnit från vår vind.. Letade överallt och även i köksskåp, garderober, men ingenstans finns dessa 2 ting. bröt i hop och blev ännu mer övertygad om att totalt skita i julen i år.
Några saker har jag ändå fått fram. Ljusstakarna står faktiskt i fönstret, men jag har inte orkat koppla in ström i dem, men står där , det gör dom.

Igår var en riktigt urusel dag. Låg i sängen till 16, hade inga planer på att stiga upp inom det närmsta halvåret, men när jag sen gick till köket för att se vad Mellanbror gjorde och fick se att han stod och stekte blodpudding som han själv skurit upp och serverade mig på en tallrik tillsammans med lingonsylt så kunde jag ju inte säga nej till maten.
Tack Mellanbror för att du fick i mig något igår...

Passar på att göra en efterlysning an min ljusstake...
Är det någon som sett den? Tacksam för svar...

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej Annelie

    Det gör mig ont att du har det tungt. Vill bara göra eller säga något som gör att det känns bättre, men det finns inget man kan göra eller säga. Det är nog bara så här det måste få vara ett tag. Jag hoppas att vi kan ge dig lite styrka på lördag. Längtar efter att träffa er allihopa:)

    Det är tur att du har dina två underbara barn, att en av dem var en liten kock, inte illa!

    En stor kram till dig från oss i Storbränna.

    2009-12-03 | 13:43:09
  • "Svärmor" säger:

    Det finns inga ord för den saknad man känner.Tårarna bara trillade igår för mej också. Håller med om att det blir en konstig jul i år. Det är tur att vi har två underbara barn i er familj som kan lätta upp något när det känns mycket tungt.Ni är också så underbara och vi älskar Er. Många varma kramar.

    2009-12-03 | 15:53:49
  • Marlene säger:

    Mellanbror gjorde ett bra jobb igår, det är tur att dom finns och hjälper dig dom tyngre dagarna. Hoppas att det kommer mer av dom bättre dagarna allt eftersom tiden går. Även om denna jul kommer att bli speciell, så finns det i allafall en julstjärna som kommer att lysa extra mycket för just er... Tänker på er. Kram

    2009-12-03 | 19:36:15
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Lotta/grannen säger:

    Annelie, låt det få vara så....ena stunden känns allt "ganska okay" och nästa stund tårar, kaos och elände.......en timme i taget och en dag i taget.......kram på dig.....

    2009-12-03 | 22:36:13
  • Marre säger:

    Julen....tiden då vi samlar familjen, skapar värme och stämning.... I år fylls den av saknad. På radion spelas julmusik "tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna, det är mörkt nu men det blir ljusare igen.." och jag börjar gråta. Hur ska det då vara för er.. Om det går så låt det bli en kravlös tid, ni bestämmer när, vad och hur ni vill göra. Det respekterar alla!

    Låt det få vara som det är, jag ber dig bara att inte glömma bort att andas... Ni betyder så mycket för oss. Stora kramar

    Ps Nån svart ljusstake på rymmen har inte setts till här på Medlefors.. sorry Ds

    2009-12-04 | 08:35:31
  • mo säger:

    Att du ens orkar stiga upp överhuvudtaget är en enorm bedrift, känn inga måsten, låt allt få ta den tid det behöver. Jag känner så med er alla o just julen som ska vara glädjens tid känns säkert extra svår att gå igenom. Så fin kistdekoration ni hade ordnat, så otroligt sorgligt men väldigt vackert.



    Ja, det där med försvunna saker känns igen, här söker jag efter mitt tomtepar som jag hade i hallen förra året..Möjligtvis har de hamnat i lådan med alla saker som vi har i julgranen...hoppas...Lycka till med din ljusstake...



    Ta hand om er, o jag skickar många varma kramar

    2009-12-04 | 12:13:55
    Bloggadress: http://medaljongen.blogg.se/
  • Stina säger:

    Jag kan inte ens föreställa mig hur tungt det måste kännas ibland. Dina ord rymmer så mycket känslor och jag tycker att du är fantastisk som orkar skriva.



    KRAM!

    2009-12-04 | 12:50:35
  • Jenny säger:

    Underbara mellanbror som tar hand om mamma! Kram!

    2009-12-04 | 13:12:16
    Bloggadress: http://jennyshem.blogg.se/
  • Anna säger:

    Det måste få vara upp och ner för er... Vilken underbar liten kille du har som ser till att mamma får i sig lite mat. Jag tänker på er ofta! Varma kramar från Anna

    2009-12-04 | 19:36:06
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Linda säger:

    Jag tänker på er varje dag, kan inte tänka mig hur det känns för er. Vilken omtänksam kille! Kramar!

    2009-12-05 | 10:53:04
  • Therése säger:

    Så gullig mellanbror är. Tårarna rinner ofta hos oss på Skötgränd när vi tänker på Saga och även på er givetvis. Hoppas att ni kan ta vara på de dagar det känns ok och få göra det ni tycker är roligt och kanske få en gnutta julstämning. Våran dörr står öppen för er när ni vill. Kram Therése

    2009-12-05 | 18:48:59
  • Maria,grannen säger:

    Vilken duktig och omtänksam kille ni har! Förstår att det känns extra jobbigt nu...men känn inga måsten och låt det ta sin tid..Tänker på er ofta! Många varma kramar!

    2009-12-05 | 20:34:31
  • Monika säger:

    Läser dina inlägg och tänker på er.

    Kram

    2009-12-06 | 18:06:41
    Bloggadress: http://monnell.blogg.se/
  • jenny säger:

    Vill bara säga att jag tänker på er massor!!!!

    Kramar

    2009-12-06 | 20:01:24
    Bloggadress: http://jennyshus.webblogg.se/
  • Carina o Göran. J säger:

    Tårarna rinner på oss, Finner inga tröstade ord, men ni ska veta att vi tänker på er . Många kramar från oss i Bjenberg

    2009-12-08 | 08:55:02

Kommentera inlägget här: