ANNIEBO

Färsk Oregano

Kategori: köket

På vintern är det inte ofta vi har färska örter hemma, men så fort det blir vår blir suget större !
Det finns ju inget bättre än att laga mat med färka örter i.

Idag var jag bara tvungen att skaffa lite oregano som jag tänker ha i dagens lasagne.
Oregano har 3 fördelar om ni frågar mig.

1) Luktar underbart
2) Smakar ljuvligt
3) Snygg

Den står nu på bänken bredvid spisen och har jag riktigt tur så klarar den av väntan på att få bli utplanterad.





Hur sköter Ni era örter inomhus?
Tips mottages gärna !

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Jag har läst någonstans att man ska ha dem på fat och vattna i fatet. Det ska stå vatten i fatet så gott som alltid så suger de åt sig när det behövs. Lycka till! Kram.

    2011-05-18 | 17:14:28

Kommentera inlägget här: