ANNIEBO

Spetsduk

Kategori: Jag skapar

Jag har fått många många virkade spetsdukar.
Några har blivit skålar och i helgen stoppade jag några i tvättmaskinen tillsammans med Nitor textilfärg.
Nu ligger en av alla svarta dukar på den nymålade byrån och gottar sig.

 



Den här har mamma virkat, men snart kanske jag virkar en egen... Jag har nämligen lånat hennes virkbok från 70-talet, en bok full med mönster på virkade spetsar, dukar, sängöverkast, kuddar och tabletter.
Allt jag behöver är lämpligt tunnt garn.



Kommentarer

  • Marlene säger:

    Får man beställa några små hus kanske?? =)

    2011-03-10 | 14:18:15
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Elin säger:

    Hej! vilken fin duk!

    Jag har en rejäl virkperiod i mitt liv just nu och vill i stort sett virka allt som bara går, har du möjligtvis mönstret till duken? :) vore SÅ tacksam om du ville dela med dig av det i så fall :)

    [email protected]

    2011-04-15 | 15:09:09

Kommentera inlägget här: