ANNIEBO

Byggdag 6,7,8 &9

Kategori: Hallen

Nu ska ni få se vad som hänt den senaste tiden i hallen.
Jag gav upp att lägga ut bilder varje dag, då det känns som om alla bilder ser likadana ut ( fast det gör dom ju faktiskt inte)

Förra veckan fick vi som sagt nått slags golv att gå på.
I torsdags flytspacklades hela golvet och på fredagen började dom sätta upp gipsskivor på väggarna.

Idag har dom gjort klart väggarna och primat golvet, så nu väntar vi på plattsättaren som kan komma när som helst och lägga golvet.
Om jag varit hemma idag hade de snabbt och enkelt kunna få svar på sina frågor, men istället kom en av snickarna hit strax innan fyra för att få veta vilken färg vi tänkte ha runt fönster och dörr, mm.

I fredags såg det ut så här.





Och idag är alla väggar nya och fina



Nu börjar snart det roligaste av allt. Tapeten är vald, byrån målad, väggmålningen bestämd, gardinstyg införskaffat...
Kan det bli bättre. Tur att det är sportlov och att inte jag har så mycket jobb den här veckan, vad jag vet idag iallafall ;)

Kommentarer

  • Anna säger:

    Härligt, det går framåt! :-) Jag förstår att du längtar efter att få börja piffa... Ytterdörren är jättesnygg! Kram Anna

    2011-03-07 | 18:11:32
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Isabel säger:

    Vad det händer saker!!! Så roligt att det händer så mycket ett steg i taget.

    Kul att få följa med i processen ;)

    Kramis

    2011-03-07 | 20:26:10
    Bloggadress: http://isabel-lemon.blogspot.com

Kommentera inlägget här: