ANNIEBO

18/3

Kategori: Storasyster

Igår skulle Storasyster ha firat sin 9-års dag...
Vi firade den såklart, med svävande lyktor och middag och kladdkaka.
Barnen hade skrivit och ritat till Storasyster på lyktorna även i år och i år var vädret perfekt för lyktorna att flyga iväg till Nangijala..
Förra året var det orden som fick tala och jag skulle kunna skriva likadant det här året, saknaden är enorm, men istället låter jag bilderna tala..















Det är så bissart och konstigt att fira sitt barns födelsedag vid hennes grav !





Men samtidigt tror jag att Storasyster inte skkulle vilja ha det på något annat sätt.
Lillasyster och Mellanbror vill ju fira hennes dag.
Även om hon inte lever idag så glömmer inte vi den dagen hon föddes, det var vårt första dag, min första förlossning och dagen då en underbar tjej kom till världen. En tjej som gett oss så oerhört mycket erfarenhet om livet och tankar kring vad som är viktigt.
En tjej med vilja och styrka och blickar som kunde säga mer än ord någonsin kan.
En tjej med enorm integritet.

Jag saknar henne så oerhört mycket.
Saknar att se på tv tillsammans.
Saknar att shoppa med henne.
Saknar hennes glada Hallå ! i hallen när hon kom hem.
Sakanar att ha henne uppkrupen i soffan och bara prata.
Hon var så klok ! Ibland klokare än jag tror jag.

Fina blommor fick vi igår också.
Från Syster m familj



Från Mamma & Pappa



Från Sambons föräldrar



Tack till Er som satte in pengar på Jag vill Leva igår !

Kommentarer

  • Anette säger:

    Vilka härliga bilder! Dom där lyktorna är superfina, och mycket trevligare då de glider iväg tyst och sakta.....



    Nånstans sitter hon och kikar på allt firande för henne, det är jag helt övertygad om :)

    Fina blommor KRAM



    2011-03-19 | 17:08:51
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Ingmari säger:

    Som Olov sa igår: Hon skulle stå här och ha armarna i kors och godkänna eller inte, kladdkakan som jag bakat. Ja, hon känndes verkligen närvarande då! Hon kunde ju det där med kladdkaka! Det skulle vara mosters resept! Jag tror att hon skulle uppskattat gårdagen.

    Kram.

    2011-03-19 | 17:44:47
  • Camilla (Barn 3) säger:

    Tänkte på er igår...Vad lillasyster är lik S!!! Hoppas ni har det bra, är säker på att hon känner sig ordentligt firad uppe i sin himmel :=)..



    Kramar i massor!!!

    2011-03-19 | 23:04:55
  • Anna säger:

    Vad fint lyktorna svävade mot Nangijala. Jag är säker på att S är glad över hur ni firade hennes dag. Kramar från Anna

    2011-03-20 | 18:23:17
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: