ANNIEBO

Sommarblommor

Kategori: Trädgård

Äntligen har mina övervintrade pelargoner fått komma hem och komma ut !
Jag tog några sticklingar förra sommaren som fått stå och växa till sig i stugan under vintern och de har verkligen klarat sig bra måste jag säga.
Jag har skött om dem när vi varit där och annan tid har min mamma varit där och pysslat om dem.

I helgen hämtade jag hem ett par av dem och de har nu fått komma ner i större krukor och äntligen är det sommar ute !







Visar även en bild på min favorit perenn, Hostan
Den här är över 11 år gammal, men det är just så här jag vill ha dem, stora och tjocka.
Har köpt några och planterat sen vi köpte huset 2000, men de har inte alls velat leva och växa, undrar vad jag gjort för fel med dem. Jag har ju planterat enligt konstens alla regler och på rätt ställe, men det vill sig inte alls, fast å andra sidan spelar inte det någon roll så länge den här lever ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: