ANNIEBO

Inbjudan till Ågrenska

Kategori: cancer

Förra veckan kom ett brev.
Vi är inbjudna till Ågrenska som ligger utanför Göteborg under ett par dagar i september på "vi som mist-vecka"
Min första tanke när jag läste papperen var att det verkade vara väldigt styrda dagar, med föreläsningar och gemensamma gruppaktiviteter. Jag tolkade det som om att " här ska vi sitta alla dagar och grotta ner oss i sorgen efter våra saknade barn och sörja och älta allt..."
Som tur är så har jag en kär barndomsvän i Göteborg vars man jobbar på Ågrenska, så jag ringde henne och fick veta hur allt brukar vara och tydligen så handlar det varken om att grotta ner sig eller att sörja ihjäl sig utan det brukar vara trevliga dagar där man får träffa andra och bara prata.
Efter infon från honom kändes det lite roligare och ansökningen har skickats in, så nu håller vi bara tummarna att vi kommer med på resan.
Självklart passar vi även på att hälsa på min vän i Göteborg när vi ändå är i närheten !

Jag menar såklart inte att verka otacksam eller grinig över programmet, det var bara mitt sätt att tolka programmet som följde med och antagligen oxå min rädlsa att tvingas sitta i grupp med andra som jag inte känner och älta... Jag var nog oxå lite rädd att man skulle känna sig mer slut och nere efter resan än tvärtom och eftersom barnen ska med så vill iallafall jag ha lite ork kvar även till dom.
Barnen har ett eget program på dagtid, med egna aktiviteter och roligheter !

På tal om barnen så har Lillasyster jobbigt nu...
Hon pratar ofta ofta om Storasyster, vill sova i hennes säng, bära hennes kläder, smink, skor och väskor.
Hon har redan planerat att nästa år, när hon går ut förskoleklass, ska hon ha samma examensklänning som Storasyster hade när hon gick ut förskoleklass.
Hon ska ha hennes skolväska till hösten när hon börjar förskoleklass och såklart så cyklar hon runt på hennes cykel.
häromdagen när det var så galet varmt tog hon på sig Storasysters baddräkt och det var nästan lite obehagligt hur lika de 2 är varandra.
Både jag och Sambon tittade 2 gånger...
Hon tar nästan dagligen ett nytt plagg ur Storasysters garderob och är noga med att påtala vems kläder hon har på sig.

Det är nästan lite skrämmande hur lika de blivit.
När Lillasyster var mindre var hon lite rund ( iförhållande till hur Storasyster alltid sett ut ) men allt det har försvunnit nu och nu är hon nästan en liten kopia av sin storasyster...

STORASYSTER -07



LILLASYSTER -10



STORASYSTER -07



LILLASYSTER -10

Kommentarer

  • Ingmari säger:

    Fina, fina små älsklingar! Kramar i massor!

    2011-06-15 | 17:08:58
  • Anette säger:

    Härliga bilder på tjejerna... här tänker jag lite mer än vanligt på S också. Vet inte varför, det känns bara jävligt tomt just nu :´(



    Kram på er

    2011-06-15 | 21:55:26
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: