ANNIEBO

Byggdag 3 & 4

Kategori: Hallen

Just nu känns det som om inget händer i hallen, fast det vet jag ju att det gör och det ser jag ju oxå, men det är mest sånt där tråkigt som måste göras och som är viktigt för slutresultatet, men som inte syns lika mycket...

Ytterväggen är nästan reglad klart, det som fattas är vid dörren, men det kan inte göras förrän den nya ytterdörren är på plats.

Om jag tyckte om våra snickare i onsdags så blev de inte sämre i torsdags.
Då kom en av snickarna ner och frågade om han fick bjuda mig och barnen på fika som han hade varit och köpt !
Mellanbror frågade mig sen om det inte borde vara VI som bjöd på fika. Det får väl bli till veckan...

Igår jobbade jag hela dagen och när jag kom hem såg det ut såhär. 


Rörmockaren och elektrikern verkar vara de som hade gjort det mesta igår. Det är sånt jobb som jag menar med "tråkigt" men viktigt.
Nu får vi leva med plastsäckar på golvet samt en spånskiva som språngbräda ut i helgen.
Längtar tills det blir måndag igen och jag får fortsätta att se vad som blir nästa steg.
När jag ser hur snabbt det går för de som kan är jag mer än glad att vi inte fick för oss att göra det här själva !

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Åh vad härligt att ni är igång med renoveringen. Ska bli så roligt att följa utvecklingen! Kram

    2011-02-13 | 22:02:04
    Bloggadress: http://jennyshem.blogg.se/

Kommentera inlägget här: