ANNIEBO

Mellanbror fyller 6

Kategori: Mellanbror

Barnkalas är ju bland det mest tålamodsprövande som existerar !
Jag är absolut inte skapt för att hålla i såna här event.

På måndag fyller mellanbror 6 men han har haft barnkalas idag. 2 timmar och jag var i chock redan efter 20 minuter. Tack och lov att Sambon fixar det !!

Han har underbara vänner och visst förstår jag att de har roligt, men ljudnivån är nog så hög för min del.
En omnitrix-tårta hade Sambon och Mellanbror knåpat ihop.
För er som inte har små barn så kan jag berätta att en omnitrix är Ben 10´s klocka som han kan förvandla sig till olika hjältar med. ( Mellanbrors förklaring)



Jag vet inte hur det ser ut på nedervåningen än efter 2 timmar och 7 pojkar plus en Lillasyster som behöver hävda sig för att hänga med alla grabbarna,m en jag kan bara gissa att det krävs en rejäl sanering där nere.
Det "föll" på Sambons lott att styra upp kalaset lite. Jag satt i soffan och virkade och undrade hur dagispersonalen orkar med sina liv !

Många fina presenter fick han och jag är glad att han hade ett roligt kalas!
Det märks att hans vänner vet vad han gillar!


Lego lego lego



Och lite Ben 10...

Snart drar vi igång med del 2 av firandet.
Sambon fyllde år i förrgår och vi slår ihop deras kalas ikväll. Då blir det fullt hus igen!
förhoppningsvis med lite lägre volym ;)

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Grattis till mellanbror!

    Som heltidsarbetande förskollärare och 2-barnsmamma kan jag intyga att jag inte alltid orkar med mitt liv. Oftast går det bra men ibland undrar jag vad jag håller på med?! :)

    Men mellanbror har säkert haft superkul!!!

    Kram Jenny

    2010-09-18 | 16:38:29
    Bloggadress: http://jennyshem.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Grattis till alla födelsedags-pojkar i huset!

    2010-09-18 | 17:06:58
  • Ingmari säger:

    Oj! Tror du att volymen blir lägre när vi vuxna skall överrösta varandra? Vi får väl se...och höra...Det är nog inte bara kompisar som vet vad mellanbror gillar.....

    2010-09-18 | 17:12:33
  • Moster säger:

    Härligt med barnkalas!! men kanske lite härligare när det är över! Ha en trevlig kväll :)

    Puss!

    2010-09-18 | 20:03:58
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Eva säger:

    Får väl önska båda födelsedagsbarnen,ett försenat Grattis:))Sen kan jag ju säga att även vi som jobbar på "dagis"blir trötta av surret:)Men på nått konstigt sätt så blir det inte så farligt,för det hela uppvägs av allt annat som era,(våra) underbara barn ger oss. Kram

    2010-09-20 | 19:55:54

Kommentera inlägget här: