ANNIEBO

Glaslykta från syster

Kategori: köket

Förra helgen var min syster med familj här.
Hon är full av energi, till skillnad från mig och tog tag i lite saker här hemma, bla slängde hon lite gamla döda blommor som hängt med ett tag. dammtorkade där det behövdes och dammsög lite grann.
Jag och sambon kom överens om att anställa henne ett par gånger i månaden för att få de där vardagliga sakerna gjort, om än av en annan person. RUT-avdraget finns väl kvar ? ;)

Av henne fick jag även en urfin ljuslykta i försenad present...









Själva lycktan matchar nästan exakt med ett par glas jag har...
Snapsglasen...


Barnens glas... ( Bilden är tjurig och vill inte vända sig som jag vill )


Nu blir det snart fredagsmiddag, med både förrätt och varmrätt...

Kommentarer

  • Anette säger:

    <3 <3 <3

    2010-10-01 | 18:33:11
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Marre säger:

    Skicka henne gärna hitåt när hon gjort det hon ska hos er! Från och med nu får hon nog heta Rutan ;-)

    Superfin lykta! //Marre

    2010-10-01 | 21:07:01

Kommentera inlägget här: