ANNIEBO

Nya inköp till köket

Kategori: köket

Jag vågar knappt säga för Sambon när jag tycker att det är dags för inköp i det här hushållet... ;)
Han brukar ofta tycka att jag överdriver eller att det inte är ett nödvändigt inköp.
Kanske har han rätt många gånger...

Igår sa jag iallafall att jag hade tänkt på en sak... ( Jag sa det här strax före fotbollen började, tänkte då att han kanske skulle vara lite stressad eller iallafall lite disträ )
... Skulle inte vi behöva en ny perkulator... Den vi har är lite trasig och jag är så less på att behöva torka hela halva diskbänken efter att ha kokat kaffe...
JA !! sa han. Det är jag oxå. Jag vill ha en kaffebryggare ! Inte massa delar att hålla reda på !

Gissa om jag blev förvånad

Sen pratade vi om var den skulle kunna placeras... Kanske där stereon står nu...
Man kanske skulle kunna ställ den ovanpå köksskåpen, föreslog jag
Eller köpa en ny som man kan sätta på väggen, sa Sambon
Jag gapade men gladdes mycket åt hans initiativ...

Så idag har jag spanat runt på nätet efter både kaffebryggare ( snygga så klart ) och vägghängbar stereo...
Har hittat en del intressant, så snart blir det inköp !

Nån som har kunskap eller åsikter om vad vi bör skaffa ?



Kommentarer

  • Anna säger:

    Det är härligt att männen kan överraska så positivt när det gäller inköp ;-) Jag har tyvärr noll koll på både stereoapparater och kaffebryggare, men jag är faktiskt också riktigt less på vår perkulator. Kram Anna

    2010-10-13 | 18:31:15
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Marlene säger:

    Jag har ett bra förslag. Bästa tänkbara faktiskt, vi har haft vår i drygt ett år nu och ser fortfarande lika mycket fram till varje kopp =) Det är en Nespressobryggare och bara för att du inte ska behöva köpa grisen i säcken , bjuder jag in dig till mig på en kopp kaffe. När du vill, kanske redan ikväll =) Jag ringer! Kram

    2010-10-13 | 20:30:30
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Stina säger:

    En moccamaster! Ingen bryggare gör godare kaffe.

    2010-10-13 | 21:10:30
  • Johanna säger:

    Vi har Nespresso, helnöjda!!

    2010-10-13 | 21:25:41
    Bloggadress: http://hemmahosjohanna.blogg.se/
  • Chuck säger:

    Nu ska vi inte gå händelser i förväg. Master hit och presso dit... Det finns nog fina artiklar på OK eller kanske Coop som duger fint till ett enkelt kök ;)

    2010-10-14 | 11:43:56
  • Emma säger:

    Jag villslå ett slag för en Moccamaster. Snygg. Gör gott och varmt kaffe. Kanske lite dyr, men ack så snygg och bra kvalitet.

    Lycka till med inköpen.

    2010-10-27 | 23:38:14

Kommentera inlägget här: