ANNIEBO

Själar säger aldrig farväl

Kategori: Storasyster




Det är ett bra tag sedan jag fick denna underbara tändsticksask av min kusin.
Jag tycker att budskaet på den är helt underbart och jag ska erkänna att jag inte slösar med tändstickorna i den. Varför kan jag inte riktigt förklara, men jag är otroligt rädd om den. Den står i vardagsrummet bredvid ängeln som låg på vår bro strax efter Storasyster dött. På samma ställe står ett litet spöke som hon fick av en enderbar sköterska på avdelningen. Under spöket finns ett budskap " Hej. Jag är ditt personliga husspöke. Ha mig i ditt hem så beskyddar jag dig från andra spöken och du blir spökfri "
Där finns oxå en ljuslykta som vi fick av ett par grannar som oxå förlorat ett barn.

Jag vet inte vad jag ska kalla dagen , men ett års dagen får jag kalla den nu, så kom min kusin med en underbar och lite speciell blomma till oss...



Den står såklart oxå på samma ställe.
Jag märker nu att alla dessa saker som på ett eller annat sätt förknippas med Storasyster har hamnat under hennes foto.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: