ANNIEBO

Pollensäsongen är här

Kategori: Trädgård

Det har varit en fantastisk helg med riktigt sommarväder, varmt och gott grillat kött, men på söndagen hände det något !!!

Fredagen och Lördagen var soliga och varma med lite regnskurar senare på kvällen. På Söndag morgon när jag gick ut började det.
Nysandet, snorandet och kliandet i ögonen.
Pollensäsongen har börjat.

Hela måndagen låg jag inne och var riktigt dålig. Barnen ville att jag skulle komma ut och titta på olika saker, men allt jag fick ur mig var " Stäng dörren", det behövdes inte mer än att de öppnade ytterdörren för att jag skulle bli sämre.
På kvällen när det var dags att lägga barnen började jag så smått må lite bättre och skulle lägga mig med Mellanbror och läsa en bok och mest troligt hade han fulla håret med pollenpartiklar för då satte det igång igen...

Igår var en bättre dag och jag gick ut och fotade det ack så vackra som händer ute... Det är ju trots allt bara vår en gång per år...

Kaprifolen kommer så smått



Trädet vi planterade förra sommaren verkar oxå leva




Åtminstone 1 av rosorna lever


Syrénen skjuter oxå


Våren i all ära, men nog vore det skönt utan pollen, framförallt från björk

Kommentarer

  • Marre säger:

    Tråkigt med snuvan och nysningarna. Kommer inte ihåg att du påverkats så av våren.

    Ser att du jobbar med kort och långt fokusdjup. Fina bilder på den spirande våren. Jag längtar att få ta itu med nästa trädgårdsprojekt. Har några saker jag måste avsluta först. Kanske du har lust att följa med till rydlinge nån dag. //Kram

    2010-05-19 | 21:37:43

Kommentera inlägget här: