ANNIEBO

Min mamma är så stark...

Kategori: Storasyster

Min fina vän Anna bloggar idag om en jättefin och passande dikt hon hittat.
Anna skriver att den passar in på henne och jag är håller med.
Den passar på henne, men den passar även in på mig..

Ladda upp med näsdukar, för nu kommer tårar att trilla...

Min mamma är så stark,
det säger faktiskt alla.
Men i hennes ensamhet har
jag sett hennes tårar falla.

Under sömnlösa nätter
kommer jag tassande på tå.
Hon vet inte att jag är där
för att hjälpa henne förstå.

Lika ändlöst som havets vågor
är hennes smärta.
Jag vakar över min starka mamma
som alltid bär mig i sitt hjärta.

Hon bär ett leende,
ett leende som hon tror döljer.
Men genom Himlens dörr
ser jag tårarna som följer.

Min mamma försöker hantera döden
för att hålla mig kvar.
Men alla som känner henne vet
att det är den enda möjlighet hon har.

När jag vakar över min starka mamma
genom Himlens öppna dörr
försöker jag förklara att änglar skyddar mig
nu så som hon gjorde förr.

Men jag vet att det inte hjälper
eller lättar bördorna hon bär.
Har du möjlighet, gör ett besök
och visa att du håller henne kär.

Vad hon än säger
hur hon än mår.
Min starka mamma har ett hjärta,
för alltid fullt av sår.




Vår dotter julen 06

Kommentarer

  • Ingmari säger:

    Ja, tårarna flödar när jag läser detta.Så vackert skrivet. Finner inte ord som passar in här. Vi längtar så mycket efter vår lilla vackra fina storasyster.

    Många varma kramar...

    2010-05-31 | 17:43:54
  • Anette säger:

    Tänk att man kan sakna någon så här mycket!! Fortfarande helt overkligt... Imorse när sonen satt och åt frukost sa jag till honom: "Jag tyck´ att du är söt, Abbe" Då svarar han efter några skedar mjölk och kalaspuffar:

    "Jag tyck´att S är söt!"

    Blir så glad/rörd när hon nämns sådär, från hjärtat med lite eftertanke =)

    KRAM <3

    2010-06-01 | 08:53:39
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Therese säger:

    Underbar bild och underbar dikt.

    Kram!

    2010-06-01 | 14:49:16
  • Marre säger:

    Tårarna rinner... Den passar in på dig, det är ju tydligt. Ibland går orden bara rakt in i hjärtat och då gör det on. Det gör ont för att jag längtar efter S, saknar henne, och för att se er sorg och inte kunna hjälpa... Orden i dikten är skrivna från himlen.

    Vilken fin bild på underbara söta S. Massor av kramar.

    2010-06-01 | 21:48:26
  • maria,grannen säger:

    Ja,att tårarna rinner! Såå fin dikt och så sann,tänker ofta på dig,Saga och resten av familjen! Superfin bild på henne!!

    2010-06-03 | 19:11:23
  • Tina säger:

    Men jisses jag förstår nu vem som ligger bakom bloggen...ja du känner inte mig kanske så väl men din mor har jag jobbat med i många år.

    Så vackert skrivet detta var....känner med Er o låter tårarna trilla!....

    Tina

    2010-06-14 | 12:46:42
    Bloggadress: http://tinaz.blogg.se/
  • Sara Pe säger:

    Det går inte med ord att beskriva hur fin denna text var... och tårarna inte bara rinner, utan forsar. Vi känner inte varandra - men jag tittar förbi lite då och då och skänker er en tanke.

    2010-10-01 | 17:23:56

Kommentera inlägget här: