ANNIEBO

Exponeringsfel i kameran

Kategori: Allmänt



Mina blåtonade kort var ju ingen hit, men jag har verkligen försökt med allt!!
Nån hade tipsat om att det fixar man till med vitbalansen, och tro mig! Jag har försökt!!

Tog iallafall med mig kameran och mina bilder på kursen igår och ledaren log lite men lovade att fixa kameran efter vi hade tittat på allas bilder...

Han satt ganska länga och försökte fixa den, återställde kameran till orginalvärden på allt, men kameran fungerar inte iallafall.
Den exponerar inte som den ska på läge M P S och A.
Fotar jag däremot på M och fotar i svart/vitt så går det bra ( om Ledaren ställer in rätt på allt)
Så antingen får jag fota enbart på autolägen, vilket inte känns så jäättekul nu när jag äntligen har lärt mig lite mer, eller oxå fota på M i svartvitt...

Kul eller hur?

Här är iallafall några av bilderna jag tog igår kväll...







Jag har inte vågat ta fram garanti papperen på kameran än, men jag gissar att garantin gick ut i februari... Det brukar ju vara så.

Ingen som har nån ide om vad felet kan vara.
Varför exponerar den rätt på autolägen, men inte alls på S A P ???

Känns iallafall lite bra att det inte var jag som racklat till det eller gjort helt fel, det var ju faktiskt kamerans fel, lite tröst iallt elände.
Än finns det hopp för mig ;)

Kommentarer

  • Fotograf Sara Marklund säger:

    Har du ställt tillbaka vitbalansen? :)

    2010-05-07 | 14:52:34
    Bloggadress: http://www.saramarklund.se
  • En som vet! säger:

    Vill Bara berätta för dig att Garanti lämnas i normalfallet i 1 år och då kan varan reklameras utan diskussion. Om varan går sönder efter denna tid löpt ut så ligger bevisbördan på dig att den inte är tappad i golvet eller brukat på sådan sätt att det är ditt fel. Eftersom varan uppenbarligen gått sönder utan din medverkan så ska du lämna tillbaka den och kräva en ny eller lagning (man ser detta vid reparation). Om du inte förstod vad jag menade så ta kontakt med konsumenrådgivaren i din kommun så hjälper dom dig.



    MVH

    2010-05-08 | 07:20:31

Kommentera inlägget här: