ANNIEBO

Ekonomi

Kategori: Allmänt



Här om natten drömde jag att jag vann 23 miljoner.
Blev lite besviken då jag vaknade att det bara var en dröm och att jag inte heller han få veta vad jag gjorde av alla pengarna.
har fortsatt att fundera på vad jag skulle lägga pengar på och ett av de självklara sakerna är så klart att betala bort lån, hus, bil, CSN.
Sen då, det är ju flera miljoner kvar.
Skulle man bygga drömhuset?
Skulle man resa?
Spara?
Slösa?
Placera?

Resa känns inte jättetroligt då jag inte är speciellt sugen på det.

Nu kan man ju tro att detta lyxproblem verkligen händer, men det är (Tyvärr) inte så, men jag är ju medlem i postkodlotteriet, så chansen finns ju trots allt ;)

Vad skulle DU göra?

Kommentarer

  • Frida säger:

    Gud, vad skulle man göra av så mycket pengar? :D

    2010-03-12 | 16:05:53
    Bloggadress: http://onlyf.blogg.se/
  • LindaH säger:

    Betala av huset, renovera köket, resa.

    Sen vet jag faktiskt inte, man kanske skulle göra en önskelista...

    2010-03-12 | 21:03:08
    Bloggadress: http://lindaisy.blogg.se/
  • Marlene säger:

    Bygga hus och inte snåla på inredningsdetaljerna. Snygg trädgård. Sedan skulle nog jag vara rätt så nöjd, kanske att jag skulle köpa lite mer kläder, smycken osv. skulle nog bidra lite till familjen såklart sedan skulle jag SPARA. Jag älskar att spara =) Förresten jag skulle köpa mig en Audi A4 avant oxå. Sen skulle jag vara nöjd, tror jag...

    2010-03-12 | 21:48:22
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Svågern säger:

    Ojojoj... 23 miljoner!

    Till att börja med så skulle jag aldrig skippa jobbet... oavsett, men sen:

    Noll lån.

    Bygga om bygga ut?, visst, kom bara.

    Nya tapeter, golv och möbler överallt?, visst, kom bara.

    En rejäl, pålitlig bil (visst är det Audi och VW man brukar bogsera?).

    Ett rejält konto till barnen.

    Hjälp att spekulera med en viss del men sen så får det rulla på... skulle vara ganska skönt att "slippa" tänka på "hur har vi det på kontot".

    Skulle tro att även de närmaste får en släng av sleven också :)

    2010-03-12 | 22:10:52
  • Linda säger:

    Åhh, tänk vilken känsla - vinna så mycket pengar!! Jag skulle vilja göra om hemma, ut med alla gamla tråkiga möbler - in med en massa nya fräscha, snygga möbler och små inredningsgrejer...., resa, shoppa, det finns hur mycket som helst jag skulle vilja göra! Drömma kan man ju:)

    2010-03-13 | 08:59:13
  • Anneli säger:

    Jag och maken har fantiserat om vad vi skulle göra om vi vann massor med pengar. Det vi kom fram till var att vi skulle sluta att jobba och ägna oss åt trädgården och hemmet, betala av huslånet och CSN sen skulle vi ut och resa. Vi skulle ta dagen som det kommer. Man får hoppas på turen att man vinner en dag.

    2010-03-13 | 09:14:32
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: