ANNIEBO

Fixat ute lite

Kategori: Ute

Äntligen kan man våga hoppas på att sommaren är här.
Igår var jag till stugan och grejade lite och där har iallafall ett säkert sommartecken visat sig, MYGGEN!!!
Guud vad de var arga!

Idag har både jag och Sambon varit lediga så vi har fixat lite på var sitt håll.
Han har grejat med min bil och planterat kryddor och jag har grejat på altanen.



Om ni ser att det är små speglar som hänger ute så är det speglar som jag hitade på Rusta för ett tag sedan. De ska tydligen fungera som fågelskrämmor, men jag har de mer som dekoration...
Sommargardinerna har fått komma upp ute...



... Lite blått har iallafall börjat smyga sig in, inte helt indiskt inrett än, men snart kanske.



har även planterat en blomma vid trappen som jag redan glömt namnet på.. Den klättrar iallfalla helt galet mycket och får blommor. Vet någon vad den heter vill jag gärna få veta det...



Och några av mina Pellisar har fått flytta hem igen efter övervintringen i stugan





Kommentarer

  • Anna säger:

    Åh, vad fint! Snart sitter jag där med lite bubbel!

    2010-06-10 | 21:21:50
    Bloggadress: http://annasanatomi.blogspot.com
  • Linda säger:

    Åh, visst är det trevligt att göra sommarfint. Den klättrande blomman ser ut som en klockranka. Jag älskar dem, har köpt två blåa i år. Tyvärr blommar den väldigt sent men blommorna är så vackra så de är värda att vänta på!

    2010-06-11 | 00:21:31
  • Anonym säger:

    klockranka ser det ut som! Vad snygg du blev i håret!



    2010-06-13 | 19:37:11

Kommentera inlägget här: