ANNIEBO

Bortplockat och framtaget

Kategori: Vardagsrum

Energin har hållit i sig hela den här veckan och det har resulterat i en hel del stök här hemma.
Julen är bortplockad
Badrummet nere är storstädat
Köket är städat
Nya gardiner är sydda ( på symaskinen jag fick av mamma o pappa i julas)
Den enorma högen tvätt som legat och väntat har jag tagit hand om
Garderober är rensade

Och middagen i tisdags blev perfekt!!!
Maten gillades av stora som små. Till förrätt åt vi skagenrullar, varmrätten var helstekt fläskfilé och potatisgratäng och en whiskysås, mycket god. Efterrätten var hemgjord shokladmousse. Senare på kvällen togs "Retro" fram. ett spel jag fick i julklapp av svågern. ett riktigt trevligt spel som passar yppans bra när man är i flera generationer. Frågor som sträcker sig från 50-tal till 90-tal och jag måste erkänna att varken 50eller 60-tal är min starka sida...

Mitt i allt städande fick jag syn på vår pastilloskål som jag tyckte så mycket om när vi fick den.
Den fick naturligt vis komma fram och gör sig mycket bättre där den är nu än på hyllan inne på toa...


Änglarna på dess sidor satt på en krans på Storasysters begravning, men de behöll jag. Onödigt att de skulle hamna i skräpet...

Hyllan i köket har äntligen blivit rensad på skrot och ser i dag ut som den SKA se ut...Inte full med papper och räkningar och leksaker


Var även modig och ändrade om lite vid Storasysters kort... En liten sak i vanliga fall, men det här är inget vanligt fall. Som det stod förr har det stått, orört sedan 1 oktober, 2 dagar efter att hon dog.

Mest förändring blev det sog i vardagsrummet, men det beror nog på att granen åkte ut, eller upp på vinden iallafall.

I tisdags när våra föräldrar var här så fick jag årets första tulpaner.




Äntligen är det tulpantider !!!
Älskar tulpaner och siktar på att det alltid ska finnas en fräsch bukett hemma den här våren...

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vad roligt att höra att du är igång. Hjälp vad mycket du hunnit med mot för en annan. Jag vet en som tyckte sig få en riktig lyx middag denna Trettondagsafton som du berättat om. Så en stor eloge till ER och hoppas att få återgälda detta när det passar. Kram till dig./Therése

    2010-01-08 | 16:21:30
  • Eva säger:

    jag tittar in på din blogg så ofta jsg kan,blir rörd och berörd.Du hinner med så mycket och det är härligt att höra att du har dagar som är lite lättare då du orkar göra nått.Du ska veta att ni finns i mina tankar.Kram,kram

    2010-01-08 | 20:45:06
  • Anette säger:

    Kul att du hunnit /orkat med lite göra hemma! Å visst är det härligt med tulpaner!! Ska också försöka köpa hem mer snittblommor, det piggar alltid upp... Vad gäller tidningsstället så är det köpt på Mia´s Lustgård för säkert 3-4 år sen... men som du vet tar det ju lite tid innan jag får saker gjort;-) KRAMKRAM

    2010-01-08 | 21:12:01
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Monika säger:

    Vad duktig du har varit, här hemma ligger det mesta huller om buller. Skulle behöva ta några rejäla tag för att få undan allt som växt fram. Vilka fina tulpaner, jag gillar också dessa blommor och det är kul att variera färg.



    Ha det bra och ta hand om er!

    2010-01-09 | 14:40:38
    Bloggadress: http://monnell.blogg.se/
  • Marlene säger:

    Inte illa, det där med en fräsch blombukett hemma är en tanke jag också haft =) Tulpaner är verkligen fantastiska!

    2010-01-09 | 16:31:54
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Oj vad mycket du har hunnit, måste själv medge att det inte blivit mycket gjort denna vecka när lillan varit prickig. Men jag blir inspirerad nu när jag läser din blogg så på måndag kanske jag också tar itu med garderoberna.

    Det gläder mig att ni tog hand om änglarna, de hör hemma hos er. Mina tankar finns hos S... och hos er. Kramar

    2010-01-09 | 18:57:47
  • Malin Inspiration & design säger:

    Så fin hon är storasyster på bilden. :)

    Och runtomkring. Ängeln är så vacker och

    passar ju utmärkt där. Saknaden och sorgen måste vara obeskrivbar.=(



    Det glädjer mig att du verkar vara vid gott mod trots allt. Blev glad när du kikade förbi hos mig. :)



    KRAMAR från mig!!

    2010-01-12 | 20:07:42

Kommentera inlägget här: