ANNIEBO

Första dagen på B14

Kategori: Allmänt

Så, nu har ångesthelgen passerat och jag har gjort mitt första pass ( kan man verkligen kalla det pass när man bara gör 2 timmar?!) på barnavdelningen.
Var på helspänn inatt och låg vaken mellan 02.30-05.20...
Var har jag skorna?
Var har jag pennfickan?
Hur kommer jag att må?
Fixar jag att ta på mig pers.kläder?
Hur skrev man anteckningar på rapporten?
Kommer jag ihåg termer?
Tänk om jag försover mig!

Ja ni fattar hur jag hade det...
Somnade om och fick sova 20 minuter till, hittade skorna, glömde pennfickan med koder på, hann itid, kom ihåg att hämta upp jobbarkompisen, fixade att ta på mig jobbkläderna och framför allt, vilket fantastiskt bemötande jag fick av övrig personal !!
När klockan var 9 och jag skkulle gå hem så kändes det faktiskt lite trist, så jag stannade lite extra och var med på ronden ;)

Jag har dessutom chockat mig själv på ett helt annat plan.
Mellanbror tyckte i lördags att jag skulle följa med han och Sambon och träna och jag svarade JA.
hela familjen i träningslokalen och det var faktiskt riktigt skoj. Inte lika skoj igår då jag hade jordens träningsvärk, men det känns faktiskt lite ok det med.
Gick faktiskt och tränade efter jobbet idag oxå.
Känner inte riktigt igen mig själv, har inte tränat på 7 år, men det kanske är mitt nya liv som har startat och som jag har väntat på att den dagen skulle infinna sig.
Nu smider jag medans järnet är varmt...

Nu dags att baka solrosbröd, ja ni hör ju, jag är inte mig själv ;)




Kommentarer

  • Linda säger:

    Vad kul att det gick bra för dig på din "första" dag! Duktigt av dig att komma igång och träna - har själv försökt det i ett antal månader....

    Lycka till med jobb och träning!

    2010-02-15 | 12:48:08
  • Ingmari säger:

    Heja Annelie! Du fixar även detta, som allt annat! Har själv gått långpromenad i snabb takt med stavar, idag på morgonen, i solen.

    Lycka till-kramar från Ursviken.

    2010-02-15 | 12:54:47
  • Anna säger:

    Vad glad jag blir för din skull att det kändes bra på första jobbpasset! Skönt att komma i gång med träning också ;-) Det vet jag en till som skulle behöva... Ha en fortsatt bra dag! Kram Anna

    2010-02-15 | 12:57:00
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Anette säger:

    Du är så stark, syrran!<3 Skönt att läsa att det gick bra på jobbet... Och träning, och solrosbröd: Kom hit och smitta av dig av inspirationen när vår smitta är över. Än så länge bara dottern och jag hoppas vi andra slipper!!

    KRAM PÅ ER

    2010-02-15 | 13:23:42
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Malin säger:

    Oj vad skönt att det gick bra för dig på din första jobbardag, och att det vänder för dig ja träning mm. Många kramar Malin

    2010-02-15 | 13:32:09
    Bloggadress: http://bergaboet.blogg.se/
  • Eva säger:

    Förstår om det kändes både jobbigt och spännande att fara på jobbet.Jag blir så glad för din skull, att höra att det gick bra.Kram

    2010-02-15 | 20:23:14
  • Isabel säger:

    Starkt jobbat bruden!!! Jag visste att du skulle fixa det. Ta nu bara dagen som den kommer och låt det få ta sin tid :)! Jag tror på dig! Härligt att höra att du börjat träna. Kan vara en ventil för dig när du behöver tänka på annat! Kramar om dig/ Isabel

    2010-02-16 | 10:34:15
    Bloggadress: http://isabel-lemon.blogspot.com
  • Therese säger:

    Men fantastiska du!

    Å vad jag har tänkt på dig inför denna dag.

    En stor sten faller från mitt hjärta då jag läser att det gick bra. Hoppas att det får fortsätta så.

    Stor kram till er alla. Och du, om du vill ha sällskap någon gång på en sådan där hm, ja, träning, så vet jag en till som skulle behöva en stor puff mot en sådan...



    Kram

    2010-02-18 | 13:24:05

Kommentera inlägget här: