ANNIEBO

Grönt är skönt

Kategori: Allmänt

I våras skickade jag lite randgräs till en jobbarkompis.
Hon gav mig tomatplantan som jag fortfarande kämpar med, den har många tomater, men jag är rädd att frosten snart tar dem ifrån mig ...
Hon skickade även med svartöga som Sambon glömde att vattna så den blev kortvarig, tyvärr...

I går när jag kom på jobbet hade hon med sig hinken som jag skickat randgräset i och nu var den fyllt med annat.
Den största squashen jag sett och 3 stora broccolibuketter !





Bilderna är lite missvisande då man inte ser hur stora de faktiskt är, men squashen är över 30 cm lång...
För visst är det en squash ? Eller heter det något annat?!
Zicchini ?

Kommentarer

  • Isabel säger:

    Hallå där!

    Vilka grönsaker....det är så där de ska se ut alltså.

    Kommer snart en bild på mina broccolibuketter....men inte i närheten av den storleken. (Nu törs jag kanske inte lägga ut någon bild, de är ju så pjuttiga)

    Det är så där de blir om man har gröna fingrar ;)

    Trevlig liten present att få =)

    Ät och må.

    Kramis Isabel

    2010-08-27 | 06:44:59
    Bloggadress: http://isabel-lemon.blogspot.com
  • Marlene säger:

    Åhh så gott! Älskar skörden som man får på hösten. Har ingen själv men mammsen är duktig =) Brukar åka till stugan och "shoppa"

    2010-08-27 | 08:29:26
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: