ANNIEBO

Nyplanterat

Kategori: Allmänt

I helgen som var har jag faktiskt tagit mig för att plantera lite nya blommor.
Vi som bor uppe i norr får ju vänta ett tag till med penséer och annat skoj och därför håler jag mig till innegrupper.

Lite nya gruppplanteringar har det iallafall blivit.



Lillasyster ÄLSKAR kaktusen som är i den här gruppen... Eller kanske är hat-älskar ett mer rätt ord, för sammtidigt som hon visar och berättar, stolt, för alla att vi har en kaktus så har hon enorm respekt för den ;)



En kär kruka, vi fick den av min underbara Storasyster Kusin, menar jag,  med familj när Storasyster dött...
Den innehåller nu lite murgröna och pepperomia... ( heter blomman så???)

Jag har inte varit så mycket för samplanteringar av blommor förut, eller rättare sagt, jag har gillat dem, men aldrig gjort någon själv, förrän till jul, förrän nu.

Ett steg fram....

Även de hederliga ensamma krukväxterna har fått nytt liv. Iallafall ny jord och vissa även nytt utseende =)



Den här blomman hängde förrut som en galning ner äver krukans kant, men inte nu längre.
Kan ju lika gärna dra blommans historia =)
Inhandlades för minst 5 år sedan och satt på väggen i vardagsrummet.
Mådde sisådär och var många gånger ett fall för soppåsen, men på nått sätt så redde den altid ut problemet.
Hade 4-5 "grenar" som mest och jag ville ha en frodig grön hängväxt i min väggampel...
Gav den 1 chans till förra våren och se hur den har tagit sig.
Lite mer sol och kanske framförallt, NY jord!!
Som ny



Med hjälp av lite pinnar från orkideerna och deras klämmor  + lite bladglans spray blev den ju som ny!
Dessutom precis som jag ville ha den :)

Även de lite mer plastiga växterna i mitt hem har fått sig en liten vår/sommar uppfräschning







Önskar att jag skaffat fler fjärilar, men jag kanske kan göra egna???
Nu när jag ska "härska fritt" på Lekterapin, menar jag =)

Kommentarer

  • Anette säger:

    Snyggt det blev med blommorna!!

    Håller med om att det skulle vara soft att ses oftare och kanske lite mer spontana kaffedejter ;)

    Hoppas vi kan ses mycket i sommar åtminstone!!

    (Barnen har fått sina hälsningar)

    KRAMA A och E också... har pratat med dom idag som hastigast)

    KRAM

    2010-04-13 | 18:25:54
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Anna säger:

    Vilka fina planteringar du gjort! :-) Så vårfräscht! Själv har jag ännu inte kommit mig för att sätta om mina blommor, men jag brukar passa på att göra det när jag är stressad för då fungerar det som bästa terapin. Tack för din fina kommentar om min kvist :-) Kram Anna

    2010-04-13 | 20:59:47
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Marre säger:

    Visst börjar man längta till att få sätta fingrarna i vårstöket ute på gården. Har många projekt som ska genomföras (kanske en bråkdel hinns med).

    Så himla fint du pysslar med blommorna inne. Du har gröna fingrar vilket jag avvundas. Krukans innehåll är mycket finare nu än när den levererades. Gulliga syster, hoppas du får bra dagar på terapin.

    Om inte annat så ses vi på torsdag, jag har instruktionsboken liggande här på vardagsrumsbordet men jag förmår mig visst inte att plocka upp den. Hoppas det går ändå... //Kramar från Maria

    2010-04-13 | 21:18:46

Kommentera inlägget här: