ANNIEBO

LEGO

Kategori: Mellanbror

Lego, lego lego, så långt ögat kan nå!!

Mellanbror har en tendens att helt snöa in på sina intressen.
Från det att han var 2 år tills för någon vecka sedan, har CARS varit ALLT för honom.
Vi har pratat, lekt, sovit, shoppat, läst, levt i Kylarköping. 

För några veckor sedan kom ett paket med posten.
Mellanbror fick ärva Lego Starwars av Gustav ( hans underbara mamma skickade det till Mellanbror)
Då ändrades allt!!!

Från att ha varit en oskyldig liten son som älskade sina bilar, gick han över till en helt ny värld.
Allt handlar nu mera om detta.


Legobyggsatser ( till morfars stora glädje som har väntat och längtat tills mellanbror blir så stor att de kan bygga mekanolego tillsammans) och Lego Starwars på PS2.
Allt vi pratar nu är gallimatias för mig som inte ens sett en Starwars film, men lite har jag snappat upp...

R2-D2, Yoda, Anakin. Luke, Darth Wader, Yar Yar, Droider, See-Threepio, R3-S6, Klonsoldater mm mm

Vad händer??

Men förvisso så tycker jag att det är kul att han fixar att bygga ihop sina skepp själv, att han sen tar tvspelsdosan av mig och hjälper mig när jag inte klarar spelet, vet jag inte om det är kul eller tragiskt =)

 







Dammsugaren får se upp !!!!

Kommentarer

  • Stina säger:

    Jag trodde inte att det fanns en väg ut ur Kylarköping...skönt att se att det faktiskt finns annat som kan bli intressant i framtiden. Inget fel på cars, men lite omväxling vore trevligt...

    2010-04-17 | 17:25:36
  • Ingmari säger:

    Undrar hur många legobitar som har försvunnit in i vår dammsugare under årens lopp! Hur som helst är Lego nog bland det bästa som uppfunnits!

    Kram!

    2010-04-17 | 18:54:58
  • camilla säger:

    Lego är verkligen en toppenuppfinning! Vår äldsta son var jätteförtjust i det.

    Och vilken underbar person Anna är; min Anton fick ärva Gustavs kaniner (Gustavs önskan). Jag har aldrig träffat någon av Gustav och Anna, men skulle det finnas fler som dom skulle världen "se bättre ut" tror jag!

    2010-04-18 | 09:53:04
    Bloggadress: http://edlundcamilla6.blogspot.com/
  • Therese säger:

    Här har vi det likadant. Lego äger just nu :)

    Kram

    /T

    2010-04-18 | 14:27:58
  • Anna säger:

    Haha. Undrar vad jag kan skicka som E kan snöa in på...

    2010-04-18 | 19:44:55
    Bloggadress: http://annasanatomi.blogspot.com
  • Anneli säger:

    Tittar bara in för att gratulera dig på namnsdagen.

    2010-04-21 | 21:08:23
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: