ANNIEBO

Gravsten

Kategori: Storasyster

Idag har jag och Sambon varit och påbörjat beställningen av Storasysters gravsten.
Vi visste ungeför hur vi ville ha den, men det var många saker vi inte tänkt på.

Vad ska det stå på den?
Hur bred får den vara?
Typsnitt?
Bara årtal eller även år/månad/dag??

Sånt här tänker man ju aldrig på, men jag tror att vi fick till det ganska bra.
Nu väntar vi bara på exempel på hur det kan komma att se ut.

Det ska bli riktigt skänt när den är på plats, då är det ju klart !!
Och jag och Lillasyster har redan planerat lite vad vi ska plantera och sätt på graven i vår/ sommar.
Lillasyster hittade en gullig fjäril på Åhlens som hon ville ha på Storasysters grav. Och så får det bli.

Norrsten hade för övrigt många fina stenar och deras graveringar är hur snygga som helst!!
Det kommer att bli en fin sten med en fin bild på en fin tjej på!!!

Brud

Bild från Bildsten.se

Kommentarer

  • Anette säger:

    Jag är helt övertygad om att det kommer bli jättefint på graven! helt i eran och storasysters stil =) Häromdagen när dottern och jag pratade om hur härligt det var ute med solen och allt fågelkvitter sa hon : Ja, alla fåglar som sjunger för S"! Blir lika glad varje gång hon säger sånt...

    Kram på er alla <3

    2010-04-24 | 10:48:01
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: