ANNIEBO

Höst i luften

Kategori: Ute

Jag verkligen ÄLSKAR hösten.
Luften är underbar, inte för kallt men inte heller för varmt...
Även om det är hur härligt som helst med sommar, eller framförallt vår så är det mysigt när hösten kommer och man får börja höst städa ute...
Den senaste tiden har det rasat blomstercheckar över Sambon ( ????!!!!)
Eftersom han sällan, eller rättare sagt aldrig handlar varken en blomma eller annant från en blomsteraffär så kände jag att det låg på mitt ansvar att shoppa upp dem ;)
Det blev en härlig höstuppsättning som nu står ute vid vår entre och välkomnar. Underbart...

Ska försöka få med mig resten av familjen ut i skogen i dag och samla på mig lite mossa, snyggt nu och snyggt i December.. Bäst att passa på nu innan snön kommer. Jag har missat att plocka i tid de senaste åren, men i år tänker jag vara förberedd.

Jag berättade ju att Sambon har påbörjat målningen av bordet och stolarna från köket och det här är ju just vår tur.
Kånkar iväg med det en vecka före midsommar så att det ska vara klart innan midsommar....
Slipar och förbereder att måla.....
Andra veckan i september sätter vi ( Han ) igång. Sprutmålar och allt går så bra sååååå tills han kommer nästa gång, KYLAN har sabbat allt och Sambons far erbjuder sig att ta in allt i Boa och slipa om och måla för hand...
Hade inte vi sagt att det skulle göras innan detta skulle kunna hända?!?!

Jag är jätteglad att han erbjöd sig, men tanken var ju inte att vi först skulle occupera deras garage hela sommaren för att sen inte ens måla det själva...
Tur att han är så snäll och hjälpsam !!!
Till saken hör iofs att det har hänt en del i vårt liv den här sommaren och köksmöblerna har INTE varit prio ett utan mer något som hängt över oss.





Ha en härlig dag

Kommentarer

  • Annah säger:

    Så jättefint du gjort på bron. Jag känner att det smittar....är ledig i morgon så jag kanske ska ta mej en tur på nån blomsteraffär tror jag!

    Ha en underbar dag!

    Kram ANnah

    2009-09-15 | 09:26:44
    Bloggadress: http://ljuvligahem.blogg.se/
  • Monika säger:

    Vad skönt att tumören inte växt, hoppas allt är bra med er alla. Vilken kanonfin höstuppsättning! Skulle gärna vilja ha en själv här hemma.

    Ha det gott!

    2009-09-15 | 12:28:19
    Bloggadress: http://monnell.blogg.se/
  • Anette säger:

    Vilket jättefint höstarr. du gjort på bron. Mysigt med en ljuslykta åxå, kommmer nog sno idén och göra lika när jag fått ner mina ljungar i krukorna;-)

    KRAM på ER

    2009-09-15 | 12:37:32
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Cilla Svärdsudd- Linde säger:

    Annelie! Cilla här! (från gymnasiet). Hittade Jenny (Flex) på Facebook häromdan och så gav hon mej adressen till din blogg :) Har suttit o läst o tittat på din blogg ett bra tag nu - vilket inredningsproffs du är!! Imponerad!! Hur är livet annars? Helt sjukt att det var så länge sen vi träffades el pratade.. Överlycklig att jag hittat dej! Många kramar från mej (maila mej gärna om du har tid nån gång! [email protected]

    2009-09-15 | 19:01:45
  • Anneli säger:

    Vilken fin höstuppsättning du har gjort. Gick förbi Buketten idag och blev sugen på att göra ett höst kruka vid bron. Jag får se om det blir på fredag som du vet så blir jag sugen på blommor fredagar.

    Ha nu en fortsatt bra vecka.

    2009-09-15 | 20:48:57
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se/
  • Anna säger:

    Vad jättesnyggt du gjort på bron! Vilken tur att du har en snäll och hjälpsam svärfar ;-) Sköt om er! Kram Anna

    2009-09-16 | 19:54:31
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Catarina Löv, mamma till Alfons säger:

    Hej.

    Det var smärtsamt att läsa dina rader på vår blogg. Jag skulle önska att allt vore annorlunda. Vill du, så får du gärna maila till mig: [email protected]

    Vänligaste hösthälsningar från Catarina Löv i Skåne.

    2009-09-17 | 21:27:04
    Bloggadress: http://alfons.blogg.se/
  • therese westerlund säger:

    Oj, gumman vad duktig du är. Det blev fint på bron. Hallen kommer säkert också bli toppen. Jag gillar skoskåpet starkt! Orkar ni träffas någon dag framöver så vort det underbart! Stor kram till er alla

    2009-09-18 | 14:47:14

Kommentera inlägget här: