ANNIEBO

Biopsi och handledsfraktur....

Kategori: cancer

Hallå , nu är jag här ....

Mycket tid den senaste veckan HAR spenderats i stugan och faktiskt har vädret varit så pass bra att jag har fått vara ute och pillra.
Bla så kom en granne över med en släp full med cement, färdigblandad, så det vaara bara att snabbt leta fram kärl att gjuta i . Det blev både värmeljushållare, marchall/ blockljushållare, fågelbad, krukor och annat smått o gott. Varken jag eller min mamma har gjutit förut och med tanke på det så är jag riktigt nöjd med resultatet.  Har ej fotat våra allster än, men när jag gjort det kommer jag att lägga ut dem här för bedömmning....Hua

Storasyster har verkligen önskat sig en studsmatta... så en lördagkväll för ett par veckor sedan så fick hon nummret till önske-Gunnar av morfar. Han gick in och Storasyster satt kvar ute och efter mycket modsamlande så vågade hon ringa till honom och berätta att hon så gärna ville ha en studsmatta. Han lovade att han skulle skicka den till henne i slutet av veckan och förra torsdagen kom den...Stor och lyckan var total för henne.
Jag vill oxå ha Önske-Gunnars nummer......

I Onsdags var vi så åter igen ner till Umeå för att ta en biopsi på den vidriga knölen...
Allt gick bra, men det var många minnen som kom tillbaka när vi mötte henne på UVA efteråt.
Speciellt eftersom hon hade ett liknande förband på sidan av halsen/ kinden som hon hade för ett år sedan när allt började.
Till veckan får vi föroppningsvis svar på vad det är som har vuxit.
När vi landade hemma på kvällen var hon lite ledsen och vi låg länge och pratade i hennes säng och så sa hon
- Vet du vad jag vill mamma ?
- Nä, berätta.
- Jag vill bara leva !

En 7 åring ska inte behöva ha det så här...

Till årga på allt så hade vi städdag här i kvarteret i går... Lillasyster står på en gunga och har fått upp världens fart sen ska hon peka på något, släpper taget om gungan med ena handen sen flyger hon av den.
Resultatet av det är en fraktur på handleden som ska vara lindat och spjälkad i 4 v och det får inte bli blött...

Tragiskt, men det är dock en liten bagatell i sammanhanget....

Varför ska livet bara rinna på, när det finns så mycket annat som kan inträffa???
Kram på er som fortfarande tittar in här

Kommentarer

  • Anneli säger:

    Vad tur att det hände nu och inte senare när det börjar bli dax för bada i sjöar och hav. Det kan vara svårt att inte bli blöt om gipset om man är badsugen.

    Ha det så bra.

    2009-05-16 | 18:17:38
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se/
  • Marlene säger:

    Stackars lillasyster, nog var det väl otur.



    Storasyster har det inte heller lätt, precis som du säger så ska inte en 7åring behöva ha det så. Men det är tur barnen har så fina föräldrar som ni. Ni gör det så bra.



    Hoppas att nästa vecka blir en bra vecka! Kram

    2009-05-17 | 10:46:30
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Anette säger:

    Kollar om du uppdaterat... Kram

    2009-05-24 | 22:27:58
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Jenny säger:

    Åh vad jag tänker på er! Jag tittar in varje dag i hopp om positiva besked! Kram

    2009-05-26 | 21:19:09
    Bloggadress: http://jennyshem.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Länge sedan sist! Vad eländigt att lillasyster skulle drabbas av ett armbrott mitt i allt det jobbiga ni går igenom nu och man kan ju inte annat än att hålla med storasyster....inget barn ska behöva gå igenom detta! Tittar in så fort jag sitter vid datorn i förhoppning att det ska finnas positiva besked där! Sköt om er allt vad ni kan! Många kramar från mej!

    2009-05-26 | 22:00:48
  • Annah säger:

    Vad kul att du uppdaterat, vad so mär mindre kul är allt elände ni drabbas av. Stackars lilla lillasyster som drog på sig ett armbrott mitt i allt annat ni måste gå igenom nu. Håller med storasyster att barn ska inte behöva gå igenom det hon gör nu. Håller alla mina tummar för er och hoppas på ett positivt besked nästa gång jag tittar in här. Sköt nu om er allt vad ni bara kan!

    Kram Annah

    2009-05-26 | 22:06:26
    Bloggadress: http://ljuvligahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här: