ANNIEBO

Aaaa tjoo

Kategori: Trädgård

Prosit...
Fy jag känner mig helt täckt av damm... Framför allt på insidan av min arma kropp.
Vad som ligger bakom detta konstanta nysande är att jag idag har rensat och sorterat och slängt på vinden.
Mari-Louise och Marlene från " Rent hus " skulle vara imponerade.
Denna storrensning görs varje vår och varje år är jag lika förvånad och undrande över hur allt skräp hamnar där uppe, för inte är det väl såå mycket som vi bär upp??? 

En full släp med skrot och 8 kartonger med loppis grejer som i år INTE ska tillbaka upp på vinden utan det som inte blir sålt kommer att få åka rakt till myrorna efter avslutad Loppissäsong.

En hel del av barnens avlagda leksaker har oxå hamnat där uppe under åren.... Idag gjorde jag slag i saken och sorterade det hela, Lego med Lego, småbarnssaker med småbarnssaker, dockkläder för sig, ja ni fattar va?!
Känns riktigt bra att ha det gjort, men något som verkligen hade samlat damm genom åren var alla gossedjur som ligger där... Efter kaffepausen tog jag tom. på mig mun/näs skydd för att inte nysa ihjäl mig...

har i veckan även hunnit med att påbörja ett projekt ute i trädgården oxå.


Området bakom de vita plattorna och hela vägen till vänster är det som är på börjat. Buskarna är flyttade till stugan och nytt är planterat. Bild kommer kanske redan i kväll...
Riktigt kul ar det iallafall...
Nu dags för Sommarparty på dagis.

Kommentarer

  • Anneli säger:

    Man känner sig så nyttig när man har gjort en upprensning. Dels åker en del saker ut och det som är kvar har man bättre koll på var man har det. Ser ut som det händer saker båre innomhus och utomhus hemma hos dig.

    Ha en bra helg

    2009-06-05 | 18:13:10
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: