ANNIEBO

Storasysters chokladskålar

Kategori: cancer

M som i Mamma


PA som i Pappa


AL som i Mellanbror


EB som i Lillasyster


Veckan innan Storasyster dog hade hon fullt upp med att baka och pyssla.
Förutom pepparkakor, snörde hon även ihop dessa chokladskålar som hon limmade ihop med hjälp av vit choklad.
Dessa skulle sedan fyllas med mandariner, sa hon.
Storasyster hann aldrig smaka på dem, men de har stått i frysen hos oss ända tills förra veckan då vi hade vår förlovningsdagsmiddag. Då plockade jag fram dem och fyllde dem med mandariner och lite glass och även en pepparkaka vid sidan för att hylla henne lite extra och minnas den veckan med värme.
Barnen gillade den efterrätten, såklart, men lite rörda och extra stolta över den blev de när de fick veta vem det var som hade gjort skålarna och locken, noggrant utmärkta med våra bokstäver...

Lite ont gör det faktiskt att se på dem, många minnen väcks med dem. Hon var så stark vår tjej.
Jag tror att hon tittade på oss och log när hon såg oss sitta och äta dem med tårar i våra ögon...

Kommentarer

  • Linda säger:

    Jättefint, blir alldeles tårögd när jag tänker på Storasyster som har varit duktig och gjort dessa skålar till er,kram till er alla.

    2009-12-15 | 17:21:00
  • Anette säger:

    Men åh, jag blir alldeles rörd! Jag förstår att det smakade lika gott som det ser ut.. KRAM

    2009-12-15 | 17:54:27
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Eva säger:

    Det är så fantastiskt att få läsa din blogg.du är så stark som delar med dej av både roliga och smärtsamma upplevelser. jag tror oxå att S tittade ner på er,med stolthet över vad hon gjort.

    kram,kram

    2009-12-15 | 17:59:02
  • Anonym säger:

    Oj, nu brast det för mig. Vilken kreativitet! o vilket underbart minne att bevara. Hon var fantastisk! /Kram

    2009-12-15 | 20:13:55
  • Anonym säger:

    Vad mycket guld en liten tjej kan bidra med och tänk att det kunde vara i form av choklad. Ni har många fina minnen att bära med er!!!

    Tänker på er varje dag. Många kramar Isabel

    2009-12-15 | 21:39:29
  • Anna säger:

    Det är med tårar i ögonen jag läser ditt fina inlägg och ser de vackra skålarna som storasyster gjort. Tänker på er! Kram Anna

    2009-12-15 | 22:38:39
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Lotta/grannen säger:

    ....sååå fina.....jättekram!

    2009-12-15 | 23:43:01
  • Marlene säger:

    Oj, vilken liten konditor hon var! Mycket imponerande. Jag tror nog att hon inte ville något hellre än att ni skulle fira med dessa på er förlovningsmiddag. Förstår att ni åt dom med en speciell känsla. Kram

    2009-12-16 | 11:01:19
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Oj så fina chokladskålar S gjort till er. Vilket utmärkt tillfälle att ta fram dem på er förlovningsdag. Det syns att S har fått den kreativa ådran av er. Tänker mycket på henne och fäller tårar ibland när jag läser din blogg eller ser på min son och då blir påmind om henne.

    Ha det så bra på julafton!

    Kram Therése

    2009-12-16 | 19:36:08
  • Therese säger:

    Helt underbara!

    Tack för att du delar med dig av dina ljusa och mörka dagar och allt ni gör.

    Kram på er.

    /T

    2009-12-17 | 17:09:06
  • Sara Persson, Skellefteå säger:

    Jisses vilken skaparglädje och vilken idé. De blev ju jättefina! Kan tänka mig att det kändes extra speciellt att ta fram dessa ur frysen. Känslomänniska som jag är så måste jag fälla en tår, för storasysters bortgång, men även för de fina minnen som hon skapat. Kram till er

    2010-01-04 | 20:11:17

Kommentera inlägget här: