ANNIEBO

Jul i stugan

Kategori: Stugan

Jo ni läste rätt. För när jag är i stugan är jag på neutral mark.
här har jag julpyntat med farmors saker, bakat lussebullar, klätt julgranen och här kan jag faktiskt könna att det är OK med julen.
Något som inte går hemma. Där står adventsljusstakarna fortfarande i fönstret utan ström...
att få julpynta med min farmors julsaker gör mig lite nostalgisk, det är mina barndomsjular som nu har fått bli en del av mina barn jular oxå. Underbart. 








Annat pynt









Fick den här underbara amaryllisen av syster


2 små änglar vaktar i köket på den gamla stringhyllan


Här trivs jag som allra bäst just nu.

"Jag vill leva" vill få leva vidare även nu i juletid...Skänk en 20´a och hjälp till

Kommentarer

  • Marre säger:

    Jag blir varm i hjärtat när jag ser julpyntet som L hade. Vilka goda minnen från barndomens jular... Längtar efter L´s kakor speciellt de rund som hon gjorde i metallformar och som bara smälte sönder i munnen. Ska ge mig på att försöka göra dem men anar att de inte blir som hennes.

    Du är fantastisk som, trots allt, ser det ljusa i allt det mörka. En stjärna lyser för dig! Hjärtekramar







    2009-12-14 | 17:37:57
  • Anette säger:

    Jag blir så glad när läser att det trots allt kan få kännas ok med julen i år! Och allt pynt från farmor är bara fantastiskt.. Tänk alla år vi var där på Juldagen/Annanda´n och åt och hade roligt med (åt) farmors syster. Det var tider det:-)



    Sköt om er! KRAM

    2009-12-14 | 21:32:36
    Bloggadress: http://familjevillan.blogg.se/
  • Marlene säger:

    Vilken fin adventsstjärna din farmor hade, en sådan har jag aldrig sett förr. Antar att den blir svår att hitta på Clas O bland allt annat julpyssel =) Vilken tur att du har stugan där du kan hitta glädjen i julen. Jag önskar er allt gott! Kram

    2009-12-14 | 22:11:49
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Therese säger:

    Vilka underbara gamla julsaker!

    Det är bra att du får ha något av en fristad i stugan. Vi önskar er en god jul och kanske vi kan titta upp till er i stugan någon dag när ni orkar.

    Stor kram

    /T

    2009-12-15 | 14:32:37

Kommentera inlägget här: