ANNIEBO

Brev från " Hyresvärden"

Kategori: Allmänt

Ang mitt förra inlägg om sommaren jag längtar till, så fick jag ett gulligt litet mail från min far ööh jag menar hyresvärden

"Jag har sett att det finns vissa förväntningar på denna sommar och det ska man ju ha men...

Passar inte de färger som min mor valt så kan jag bara tala om att trivs man ej i huset så kan man bo hemma i huset som innanför väggarna mer påminner om en schackbräda än ett lugnt och rogivande hem..


Det finns faktiskt vissa regler för att få nyttja farmors hus

1 Man kommer inte in med vare sig pensel eller färgkagge

2 Ingenting får sättas upp på väggarna annat än det farmor hade uppsatt

3 Ström får ej användas annat än till att laga mat

4 Eftersom att huset endast får nyttjas sommartid så ska all rengöring av kläder resp. pers hygien ske i sjön!!!!!!!!

5 Ingen medhavd mat får bäras in i lgh. Utan allt ska handlas på vårat supermarket det är ej billigt men som de flesta vet det kostar att ligga på topp och för gourmeer är detta ett eldorado att få handla där

6 Ytterligare förhållningsorder kommer efterhand som jag kommer på dom.



Hyresvärden


PS   

Om vädret är lite kallt och ruskigt så medtag rejäla kläder för värmesystemet går ej igång mån. 5-10

DS"


Ja vad ska man säga.... Sommaren kanske inte blir så bra och trevlig som jag har föreställt mig den... eller : )

Kommentarer

  • Anneli säger:

    Jag tror nog att ni kommer att få en skön sommar i huset. Min mormor och morfars hus har varit sterbhus i 27 år och där stod allt kvar sen de levde där. Vilket gav många barndomsminnen när man var dit på sommaren och vid jul och påsk. Jag tror nog du kan klara dig från att ta till penseln.

    Ha det.

    2009-04-07 | 20:09:14
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se/
  • Stina säger:

    Oj, undrar om jag vågar komma och hälsa på er med en sådan sträng hyresvärd :) ???

    2009-04-09 | 12:05:31
  • En måg säger:

    Eldoradot är inga problem... tror bestämt att hyresvärden handlar på "bok" där så det är bara att skriva upp det ni behöver ;)

    Sen kan ni alltid, med hjälp av mörkret, smyga över på 101'an för tvagning så har ni löst det också :)

    Alternativt lura iväg honom med hjälp av - Ha jii sett stoorbjörn som luffsa förbi sågen nyss. Och sen rappt in i duschen när han drar iväg för å sii na spööra...

    2009-04-10 | 18:01:20

Kommentera inlägget här: