ANNIEBO

Vecka 45 i Umeå

Kategori: cancer

I veckan har större delen av familjen befunnit sig i Umeå.
Mellanbror var FÖR förkyld för att befinna sig på BARN 3 så han hade turen att få vara en vecka hos mormor o morfar...

Måndagen började med en lång väntan på att en MR sklle göras för att få veta hur mycket av tumören som försvunnit av strålningen. Kl 13.30 hade vi tid för sövning och MR.
När sen den var genomförd så började den spännande väntan på "Clojnerna", som Lillasyster kallar dem.
Klockan 20,30 kom dem äntligen och det visade sig att de inte var så farliga som hon trott.
Mycket musik och bus blev det.





Visste ni att en undersökningshanske kan bli en galen tupp???
Men Clownersnas hjälp och fantasi kan det faktisk bli det.

Sen var veckan lugn och en skuggteater tillverkades av Storasyster och Sambon.



Lillasyster styr den hemska hajen


Och Storasyster sköter apan...


Det är tur att det inte bara är bedrövelse att befinna sig där.....

Kommentarer

  • Anna säger:

    Vad tur ändå att det finns en del skojiga aktiviteter där på barn 3 :-) Skuggteatern ser spännande ut också.



    Sen måste jag säga att jag älskar också tapeten ni satt upp! Den är så snygg!!



    Din utmaning ska jag besvara i morgon, för just nu väntar bara sängen... Godnattkramar från mig!

    2008-11-09 | 23:13:02
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • Jenny säger:

    Tusen kramar än en gång till dottern och övriga familjen. För allt ni får gå igenom! Hoppas storasyster kommer att ha några positiva minnen från denna tiden också!

    Och guuuuud så snyggt ni fick det i vardagsrummet. Ett helt annat rum än innan (även om jag gillar lattefärgen). Skitsnyggt!

    Vad kul med en utmaning, typ min första tror jag! Ska ta den en annan dag då tiden infinner sig. Måste slita mig härifrån nu. Börjar jobba tidigt imorron och borde sova för längesen egentligen. Många kramar Jenny

    2008-11-09 | 23:28:01
    Bloggadress: http://jennyshem.blogg.se/
  • Marlene säger:

    Hoppas att allt gick bra i Umeå!

    Ska ta mig an utmaningen, snart måste fundera lite :-)

    Kram

    2008-11-10 | 21:21:07
    Bloggadress: http://majjo.blogg.se/
  • Malin Inspiration & design säger:

    Vilket fint inlägg! Det berörde mig djupt. Blir både glad och ledsen. Glad för att storasyster fick uppleva glädjen med "clojner" och fin skuggteater men ledsen över den hemska omständigheten.



    Jag kan bara föreställa mig vilket elände ni går igenom. Det är alltid lika svårt att finna ord för sådana här ledsamheter. Det är som att tiden stannar upp för en stund. Det kan vara bra att stanna upp, tänka efter hur bra man faktiskt har det egentligen. :S





    Jag hoppas att svaret på MR ser fint ut.



    Varmaste kramen till dig och storasyster!



    2008-11-11 | 09:04:46

Kommentera inlägget här: