ANNIEBO

Ja... Vi lever

Kategori: cancer

Det har ju blivit lite si och så med uppdateringen på den här bloggen, men ni ska inte tro att jag glömt er !
Varje liten kommentar som ni orkar skriva värmer så in i norden och jag kikar fortfarande in till er med blogg...

Dagara går egentligen ganska sakta på Barn 3 ,men endå är det som om inte tiden eller inspirationen räcker till att skriva och det här var ju inte tänkt att vara en " Mitt sjuka barn" blogg direkt, men livet är ju som det är och detär väl tur att man inte vet vad som väntar bakom nästa hörn...

Storasyster mår iallafall bättre nu och läkaren var in till oss härom dagen och tittade i hennes hals och sa att tumören har svarat bra på cytten och har krymt redan nu, men det är ju en lång väg kvar, men just nu känns det hoppfullt.
Idag har hon haft besök av sin bästa vän I och hon har ALDRIG varit så pigg och haft så lite ont som hon hade när hon var där.
De var så söta. Låg och mös i hennes säng , fnissade och viskade med varandra. även en sväng ut till båda lekterapin och till dagrummet har hon orkat med. Och inte EN xtra dos morfin under hela tiden.
Jag och Sambon bara gapar...

i fredags hade hon besök av sin kusin S och även det var uppmuntrande för henne och vad annat kan man vänta??? Vem skulle inte bli less på att ha mamma och pappa bredvid sig hela dagarna i 3 veckor.
Klart att barn i samma ålder och spec. sådanna som man har en god relation till muntrar upp.

I veckan blir det nog en ny omgång cytt och sen när allt är stabilt och hon har kommit igång igen får vi komma hem!!!

Men huvudsaken är ju att hon blir frisk

Kram till er alla och TACK för alla tankar och värmande ord.



Bild odla.nu

Kommentarer

  • Marlene säger:

    Hejsan, Vad roligt med blogguppdateringar särskilt när det är bra nyheter! Visste ju lite på förhand att dom var på gång ;-) Så roligt att S får besök av sina kompisar, förstår att det piggar upp. Det kommer nog att bli bra för henne sen när ni får komma hem igen också!

    Kram

    2008-05-19 | 09:04:46
    Bloggadress: http://www.majjo.blogg.se
  • Bee säger:

    hej,

    jag har följt din blogg en tid, och det är en trivsam blogg du har. Jag håller alla tummar och tår för er, och ber även en liten bön.

    2008-05-19 | 10:28:35
    Bloggadress: http://sandrabee.blogg.se
  • GÅRDSROMANTIK säger:

    Har aldrig varit in här tidigare men du har en fin blogg!
    Jag firar 10000 unika besök och har en tävling på min blogg http://havsviken.blogspot.com/
    Välkommen du också!

    Kram Maud

    2008-05-19 | 12:23:59
    Bloggadress: http://havsviken.blogspot.com
  • Syrran säger:

    Äntligen kunde jag och dottern hälsa på S igen! Som A har längtat efter sin idol...Pratar om henne hela tiden och blev mäkta impad/avundsjuk av att det skulle en clown dit idag *wow*

    Kämpa på nu så gott det går. Tänker på Er alla hela tiden! Och som sagt: vi finns här när Ni behöver oss, tveka inte!
    KRAMKRAMKRAM

    2008-05-19 | 15:41:26
  • Jenny säger:

    Det värmer att höra!!! Många kramar till er!

    2008-05-19 | 23:28:56
    Bloggadress: http://jennyshem.blogg.se
  • pia säger:

    ...din blogg ska handla om ert liv, det är personligt, det är bra att läsa om annat och så skönt och modigt att du delar med dig av den svåra tid ni har. Så härligt att läsa att hon är glad och uppåt ibland, vill så gärna att hon blir frisk, känner inte er, men känner mycket FÖR er. Ha det så bra det går.
    massa kraaaam

    2008-05-20 | 10:25:02
    Bloggadress: http://baramittlillahem.blogg.se
  • Malin Inspiration & design säger:

    Jag kikar inom med en värmande kram till er. Hoppas ni mår bra efter omständigheterna. Håller tummarna för att allt ska bli bra.

    2008-05-20 | 10:55:56
  • Jenny säger:

    Vet du, jag satt och kollade i gamla skolkataloger idag och blev nostalgisk. Då slog det mig, jag tror att vi gick parallelklass på gymnasiet. Är inte helt säker men jag tror det. Balder va´?!
    Tänker på er och dottern varje dag! Kram Jenny

    2008-05-22 | 14:39:15
    Bloggadress: http://jennyshem.blogg.se
  • Anneli säger:

    Man ser vad lek och vänskap betyder mycket även om man är liten. Vad roligt att hon glömde bort lite av tid och rum och vad som är jobbigt just nu. Jag har inte glömt bort er utan håller alla tummar. Jag vet hur jobbit det är när det gäller ens barn så ta vara på glädjstunder. Om du har läst min blogg så kanske du har undrat varför jag inte berättar så mycket om min son. Det beror på att vi för ca 13 år (när han var 4 år) sedan efter mycket provtagning och utreding fick vi diagnosen autism. Just då var det ett hårt slag men jag vet att det inte går att jämföra med eran, men jag vet eran oro förtvivlan och hjälplöshet som finns. Så jag vill bara skicka er kraft och ork att ta er igenom denna tid och ta vara på dom glädjestuder som finns.

    2008-05-24 | 22:18:53
    Bloggadress: http://backebo.blogg.se
  • Anna säger:

    Vad skönt att höra att det går framåt för er stora tjej och att hon fått närande besök av kära vänner och kusiner. Tänker fortfarande på er! Kram Anna

    2008-05-25 | 10:37:40
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se

Kommentera inlägget här: