ANNIEBO

Efter sol kommer regn

Kategori: Allmänt

eller hur är det nu man brukar säga ?
Helgen har iallafall bjudit på strålande väder, förutom nån liten regnstund, GOD mat och trevligt sällskap.

Fredagen började med strålande sol och vi tog bilen hem till mina föräldrar där barnen längtade att sova över.
På väg dit mötte vi upp med morfar och alla 3 barnen fick åka Lastbil med honom hem. Det blev en tur på ca 2 mil och alldeles lagom för alla parter. Mellanbror var inte lite stolt när han satte sig i lastbilen, men å andra sidan så tror jag han blir lika stolt vad han än får göra med morfar...

Sen han jag med att träffa min gamla barndomskamrat S som nu mer bor i Göteborg, men som nu var hemma med sin snart 2 årige son, som var HUR charmig som helst. 
Ibland slår det mig hur gamla vi har blivit... tycker inte det var så länge sedan som vi satt och dreglade över både NKOTB och fotbolls VM , eller iallafall utvalda delar (läs personer) och cyklade runt med våra kaniner i cykelkorgar och nu är det väl inte länge kvar tills våra barn gör det. Suck

Sen blev det iallafall en god middag med grillad filè och kyckling, ugnstekt potatis med morot, palsternacka, paprika och lök, samt en röra med creme fraich, fetaost och massor med vitlök. Hur god som helst, speciellt till grillat.

lördag hann vi både med att kolla på en tornfalks familj som har ett bo 100 m från mina föräldrars hus,


besöka en konst och hantverks utställning där det fanns fantastiskt fina saker. Det var alltifrån luffarslöjd, en ursnygg ljuskrona, målade tändsticksaskar, fina slöjdalster ( heter det så ?) som min mosters man har gjort och tavlor där bla en gammal klasskompis till mig målat.
Det blir lite x-tra mysigt att gå och kolla när man i princip känner eller iallfall vet vem personen bakom verken är.

Sen bar det av till Sambons föräldrar. ÅÅÅ vilken middag de bjöd på. Helgrillad karrè  ( rätta mig om jag har fel ) , klyftpotatis och ett sååå gott hembakat bröd som innehöll spenat, fetaost och pinjenötter och gott vin till.
Övernattning i boa gjorde ju inte saken sämre. Där sovde jag riktigt gott.

Igår besökte jag för första gången  Loppis på Parken. Vädret var perfekt och det fanns hur mycket som helst där, mycket skrot naturligt vis, men även en hel del fynd.
Jag handlade för 90 kr och var nöjd med mina fynd när jag gick hem.
Om det inte hade varit så trist väder ute idag skulle jag ha varit ute och fixat lite, men nu får det bli en annan dag ni får se mina fynd...

Solen stekte i går och då var det skönt att kunna gå ner till bryggan och doppa tårna i vattnet, men inte var det nån vidare värme i vattnet även on Storasyster påtalade gång på gång för mig hur skönt det var....


När nu vädret är så här så får det nog bli lite innefixande idag.
En färgburk ska införskaffas och så får vi se vad som händer.

Kram på er

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Vad härligt ni haft det. Vi har också haft det riktigt härligt men är nu hemma igen och ska försöka hinna fixa lite med huset också.

    Jag har ju varit med tjejerna i Skellefteå i 2 veckor i sommar och då besökte vi bl a stadsfesten. Jag är ganska säker på att vi stod bredvid varandra när Amy Diamond spelade på torget. Så om du såg en tjej som verkade titta lite extra på er så var det bara för att jag inte viste som jag skulle hälsa eller inte. Var ju inte riktigt 100 på att det var du, men nu i efterhand så är jag nog det! Så jag vinkar nu istället! ler

    Ha en fortsatt härlig sommar! Kram Jenny

    2008-07-21 | 23:58:59
    Bloggadress: http://jennyshem.blogg.se/

Kommentera inlägget här: