ANNIEBO

Så var det det här med att planera...

Kategori: Jul

Igår var ju den omtalade Pysselkvällen (med stort P) tillsammans med mina kusiner.
Jag och Storasyster hade verkligen sett fram emot den och jag hade varit och laddat upp med pyssel som skulle passa både stora och små.
  

Storasyster som hade sovit hos mormor natten till igår kommer hem vid 16 och visar då hur hon ser ut vid CVK ingången - Alldeles röd.
Läkaren på barn vill att hon ska komma in iom att hon är så låg i sina värden. 2 ggr per dygn ska hon nu behandlas med antibiotika iv. Bestämmer att vi ska komma in kl 20, så vi är inte oroliga att missa så mycket av kvällen. Det ska ju inte ta mer än MAX 20 minuter att titta på och ge antibiotikan, men se så fel vi hade.
De ska odlas från det infekterade, räknas ut dos och sen vill han även ge en annan typ av antibiotika ikväll.
Så vi kommer inte från avd förrän 22 och då orkar inte jag påbörja mitt pyssel, men Storasyster hinner pyssla lite till och HON är iallafall nöjd.

Det GÅR inte att planera när livet är så här, det är bara att acceptera.

Nu på morgonen har Sambon åkt iväg ner till Örebro för att gå på sin mosters begravning.
Sov så gott Maria
Dekoration

Kommentarer

  • Anna säger:

    Nej vad typiskt att det tog sådan tid... Kram på er alla!

    2008-12-14 | 15:47:22
    Bloggadress: http://tomteboanna.blogg.se/
  • tina säger:

    Åååå tack snälla gulliga du!Blir jätteglad!



    Synd att det tog så lång tid hos läkaren på er pysselkväll...Hoppas ni hinner "pyssla ikapp" =)



    Tack igen för utmärkelsen....



    Ha en fin vecka....själv ska jag försöka komma igång med lite bakning...men det går trögt=)=)Ska iallafall baka kolakakor idag.



    kram/tina

    2008-12-15 | 13:05:50
    Bloggadress: http://tinaminastina.blogg.se/
  • Linda säger:

    Jag ska lämna in gaspedalen till maskinen, innan jag syr igen. Vill inte ha ett finger emellan. Vad kul med en pysselkväll. det skulle jag med ha haft. Göra lite kort mm. Hoppas att allt är bättre med storasyster. Ha de´

    2008-12-15 | 19:24:57
    Bloggadress: http://lindaisy.blogg.se/

Kommentera inlägget här: