ANNIEBO

Nattsudd

Kategori: Storasyster

Kan inte sova, så vad passar bättre då än att ta en stund SJÄLV vid datorn, utan barn som JUST DÅ måste ha den eller måste sitta i mitt knä eller något annat som måste ske JUST NU och kaninte vänta en minut ?!?

Pratade med Storasyster som nu börjar se ljuset eftersom hon snart ( förhoppningsvis) är färdigbehandlad och vi har ju lovat henne att när det är så ska vi fixa iordning hennes rum. Hon har ju ärvt vårt gamla sovrum och även om det inte alls är speciellt illa färgmässigt så börjar ju lilla damen ha en egen vilja och använder rummet på ett annat sätt nu än för 2 år sedan.

Hennes önskan är svart och turkost.
Jag tycker det verkar ok och planerar egentligen mer möbelmässigt. Önskar och tänker mig följande från IKEA.


 EXPEDIT Skrivbord  EXPEDIT Insats med 2 lådor

ODDA Förvaringsmöbel med klädträd  ODDA Huvudgavel med förvaring
SPONTAN Tidningsställ SPONTAN Behållare/ krok 4 delar

PATRIK Besöksstol  KRAMFORS Klädsel schäslong vänster

KRAMFORS Klädsel hörnsektion  HEMNES Spegel


LACK Soffbord

Plus lite mer vägghyllor
Lite förvaring/skrivbordsdel som man kan sitta två vid om man ställer den rätt, en myshörna där hon kan krypa upp med en bok, Bra förvaring kring hennes säng och en plats att hänga av sig dagens kläder och piffa sig själv.
Låter inte det som henne?

Allt hon gör nuförtiden är pysslar, pysslar och pysslar. Det produceras just nu julkort på löpande band så jag tror nog nästan att Tomten kommer att vara vänlig och ge henne mer pyssel i julklapp, det kan vara så att han har lagt in en beställning hos panduro... Vem vet ?!


Hur det nu än blir med mina IKEA önskningar så tror jag att hennes rum kommer att passa henne när det väl är klart, det känns så nu när jag tänkt på saken. Fast å andra sidan så är klockan 03.38 just nu.....

Kommentarer

  • Malin Inspiration & design säger:

    Min flicka är med glad i turkost. Hon har börjat prata om det på sistone. :) Hon vill ha en turkos vägg, en cerise och en svart. :)



    Jag tycker du har valt ut bra möbelkandidater till storasysters rum. Måste vara kul att få planera det och uppfylla hennes önskningar så gott det går. :)

    Vad roligt att hon är så glad i att pyssla, då får det bli en bra pysselhörna till henne så det kan produceras en massa. :) Vi får hoppas att tomten har lagt in den där beställningen hos Panduro då. ;) Att pyssla är verkligen terapi. :) Det skulle jag kunna göra från morgon till kväll. :D





    2008-12-10 | 09:39:19

Kommentera inlägget här: