ANNIEBO

Nya gardiner

Kategori: Allmänt

Igå lyckades jag tapetsera klart i köket. Det blir såå fint ( hoppas jag). Ivrig som jag är att få allt i ordning så åkte jag i sista stund och skulle köpa nytt tyg till gardinerna i köket och nya vita fönsterbrädor. Jag har alltid trott att om jag bara får ha vita tapeter så blir det ju inget problem att skaffa gardiner, men ack vad jag bedrog mig!  Nu när jag har vita tapeter så fanns det ju så många tyger att välja på. Tyget jag köpte är som ni ser nästintill lite hysteriskt och liknar ingenting jag haft tidigare i hela mitt liv, men det var ändå något i den som  jag fastnade för.

Vad tror ni om att göra 2 kappor i detta sprakande tyg?!

Idag är det en grå och trist dag så jag ska försöka sätta upp gardinstänger, gardiner och fönsterbrädor, men då borra och mäta så att saker sitter rakt inte riktigt är min starka sida antar jag att det kommer att bli min sambo som kommer att göra det...
Vi har förövrigt en lite tyst överenskommelse om att jag står för ideer, målning, tapetsering och piff i detta hus och han står för sågning och mätning och andra saker som kräver precision.
Det känns tryggt!
Lev och må...
image4

Kommentarer


Kommentera inlägget här: