ANNIEBO

Ljung och muggar

Kategori: Allmänt

image25

 Ett tag sen sist...
Som ni vet så var jag på utbildning i måndags. Det var riktigt roligt och otroligt lärorikt.
Jag var ju lite nervös dagen innan men jag tycker att jag klarade det bättre än jag hade förväntat mig. Nu var det ju i och för sig bara en docka jag skulle "rädda" och jag vet ju inte exakt hur jag skulle reagera om det var ett riktigt barn, men det var endå bra att få öva lite mer Och det känns som om jag skulle fixa det , iallafall hyffsat.  Övning kan man aldrig få för mycket av. Särskilt inte när det faktiskt handlar om liv eller död. Nu är ju inte jag i vilket fall som helst "överhuvud" i i en sån situation, men det är ju viktigt att jag kan det jag ska göra. Nu känner jag att jag trasslade in mig lite i det där, men jag hoppas ni förstår vad jag ville ha sagt.

Här om dagen var jag på stan och hittade ett par URSNYGGA muggar pååå.....Åhlens.
Jag föll direkt och hem kom dom. Tidigare på dagen hade jag varit och betalat golvet och tapeterna och gissa om jag blev glad när jag fick veta ett dom har en höstkampanj nu och eftersom jag köpt X antal tapetrullar från boråstapeter så fick jag 6 st jättesnygga muggar, så nu kan jag byta ut litegran i det skåpet!

Sen strosade jag vidare och köpte ljung som nu sitter under köksfönstret. Jag gillar verkligen ljung. Det är höst det.

Idag har min kära sambo skruvat ihop hallbänken som han sågade ut här om kvällen så senare i kväll blir det till att måla. Jag kanske hinner 2 varv om jag lägger manken till. Den passar såå bra där den står. Precis lagom stor. Sen är det bara att sy dynan som ska var på den och vips så har vi en halvklar hall ialla fall. Lite mer ska han allt få såga, den unge herren.

Kom att tänka på idag att det verkligen snart är dags att fixa iordning Lillasysters rum. Stackars henne som bara får väbta och vänta på att NÅN ska ta tag i hennes rum...
Jag planerar för fullt nu. Just nu är jag inne på att rummet ska gå i grönt, men vi får se vad jag bestänner mig för i slutet. Det kan bli turkost oxå, vi får se...
Ååå vad mycket roligt jag har framför mig!!!

Nu pockar Storasyster på uppmärksamhet...

Kramiz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: