ANNIEBO

Lilla farmor

Kategori: Allmänt

I lördags hade vi vår pysselkväll. Grabbarna drack sin öl och wisky, brudarna, 2 iallafall, drack vin och barnen gick lös på kexen och godiset. Pysslandet blev minimalt då det var många små, men min kusin M gjorde en girlang i svart filt, SNYGGT! Barnen gjorde julkort, kusinen R eller kanske man ska säga sambon I gjorde pepparkaks hjärtan.

I fredags ringde min far och berättade att min farmor har brytit lårbenet, IGEN. Hon närmar sig 90 och är ej särskillt pigg. Jag imponeras av hur mycket en gammal människa kan orka med. År 2001 ramlade hon och skadade en kota i nacken, men kom igen förvånansvärt bra, men blev efter det mer och mer förvirrad. Var och hälsade på henne igår och jag vet faktiskt inte om hon kännde igen mig då. Pappa sa något klokt då vi gick därifrån " det håller inte på att vara mycket till livskvalitet kvar för henne". Fel ord kommer hela tiden och jag vet inte om hon förstår vad
vi säger till henne heller. Vaknade i morse och hade en otrevlig känsla , så jag ska strax åka och titta till henne.

I går på kvällen var vi och tittade på knatte hockey. Det var min kusin R`s yngste son som hade match och hans lag vann, så det var riktigt skoj.
Storasyster hejjade för glatta livet på honom och blev otroligt generad när R frågade om hon sett T på planen...

Ha en bra dag.
image80

Kommentarer


Kommentera inlägget här: