ANNIEBO

Gran eller inte?!

Kategori: Allmänt

Har precis kommit hem från besöket hos min farmor.
Hon var inte direkt piggare än hon var igår, snarare tvärtom. Det som gör mest ont är att hon förstår att jag inte förstår henne och att hon fortfarande , trots sin demens, har kvar så många av sina gamla vanliga sidor. Omtänksamheten och viljan att alla ska må bra. Ibland tänker jag att det hade varit lättare om hon hade blivit mer förändrad i personligheten för då hade det inte varit FARMOR på samma sätt, men samtidigt är det skönt att ha en del av henne kvar.

Har varit runt och kikat på granar idag.
Surnade till då alla plastisar är så otroligt fula och dom som inte är det kostar typ 2-3 tusen...
Kanske inte blir nån gran i år.
Storasyster kom med en ide idag när jag sa att jag inte hittat nån plastgran. " Kan vi inte såga ner en vanlig gran och sen sätta plast på den. Då blir det ju en plastgran."

Tänk om allt var så lätt som det är när man är liten.

Kramiz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: